Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 19. august 2011

Gamle strikkebøger

Hvorfor vil de to første billeder nu lige vende på siden ???? nå det må I så tage med .. !



Jeg har en lille samling af gamle strikkebøger/hæfter. Ikke fordi jeg bruger særlig meget med de er sjove at ha´.
Den første fra Hjærtegarn (bemærk æét) koster 25 øre. Ingen årstal desværre men den er meget gammel. Alle navneord er skrevet med stort og det forsvandt vist før 1930érne.


Der bla. opskrift på strikket undertøj i uld.


Osse opskrift på strikket badebukser til mænd. ;o)




4 kommentarer:

  1. De er rigtig sjove at have..Jeg har også et par stykker men bruger dem heller ikke til andet end at kikke i en gang imellem..;)

    SvarSlet
  2. Narjjjh! Den første til højre og den sidste til venstre har jeg også! De er simpelthen så fine :-)

    SvarSlet
  3. Der var en retskrivningsreform i 1948. Hvor blandt andet bolle å´et blev indført. Samtidig blev den germanske tradition med stort
    bogstav ved navneord afskaffet.
    Venlig hilsen
    Kirsten fra Tønder

    SvarSlet
  4. Tak for oplysningen, Kirsten.
    Jeg troede det var før da jeg ikke mente at min mor brugte det i skolen. Hun gik i 1. i 43, jeg har nemlig hendes klasse billed fra det år :o)

    SvarSlet