Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 30. november 2011

Bogstaver for sjov


For lidt tid siden lavede jeg bogstaverne JUL i flamingo beklædt med stof .... og jeg lovede vist osse at vise hvordan.
De første var runde i kanten og skal hænge. Denne gang har jeg lavet dem kantet så de kan stå.


Jeg har skåret bogstaver ud af flamingoplader. Jo finere i strukturen jo bedre for så bliver kanterne finere.
Jeg har 3 forskellige stoffer men de kan sagtens være ens.
... og så skal der laves en lidt tyk tapatklister.


Klip et stykke stof der er stor nok til at kanterne kan nå om på bagsiden


Der smøres lim på flamingo stykket. Vær ikke bange for at det kommer på forsiden. Det hele tørrer fint op så du kan bare kliste løs.. hjørnerne klippes til ...


... og stoffet foldes pænt til om hjørnerne.


I de indvendige hjørner hvor der mangles stof limes bare en lille stykke på. Det ses ikke når det hele er tørt.


Glat stoffet pænt ud over hele bogstavet og læg den til tørre på et glas ell.lign. Bagsiden kan beklædes med et stykke stof eller papir.


Her ses det færdige resultat. (Elendig foto)Men det behøver jo ikke være kun til jul. Lav f.eks dit barns navn på samme måde.

1 kommentar:

  1. Hvor er de fine. Og sikke et tålmodighedsarbejde.

    SvarSlet