Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 10. november 2011

Hæklede sutsko


Jeg er ved at hækle sutsko som jeg husker det fra da jeg var barn. Jeg havde en tante som selv syede såler af aflagt tøj og hæklede overdele af rester.
Jeg har nu "snydt" og købt uldsåler med latexbund og hæklet overdelen af Eskimo fra Droops. Farven er altså lilla det er det første billed der snyder...



Der står i opskriften der går ca 100 gr men det slår ingen steder til, så det er lidt træls jeg skal ned i byen og købe et nøgle mere.
Men jeg har da fået den ene færdig.
Kanten er hæklet af bomuldsgarn ... ja, tænk jeg havde først hæklet med en meleret lilla/lyserød garn men så sagde min mand at det altså var for meget mormor over den ...og jeg måtte desværre gi´ ham ret og lavede det om ;o)


Opskriften er fra "101 ideer" 2010 fra Familie Journalen

6 kommentarer:

  1. De er da blevet gode..Hvor kan man købe de der bunde henne..;)

    SvarSlet
  2. De ser skønne ud, de bliver dejlige at varme fødderne i den kommende tid

    SvarSlet
  3. Bundene er såmænd købt i Bilka til .. så vidt jeg husker 20 kr. Jeg har lavet små huller i kanten med en hultang og derefter hæklet en kant rundt. Så er den nemmere at sy på syntes jeg.

    SvarSlet
  4. Det er altså smart det nummer med hultang og hæklet kant på sålen.
    Synes jeg kan huske noget med at man dengang osse brugte gulvtæpperester som bund/sål, og så blev der tegnet rundt om ens fod, for at få størrelsen.

    SvarSlet
  5. Ved du om man stadig kan finde denne opskrift? synes jeg har ledt over alt, men uden held.
    Kunne rigtig godt tænke mig at lave futter med sål, men har svært ved at finde en opskrift.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Nej desværre og jeg har heller ikke bladet mere. Kan ikke finde den.

      Slet