Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

lørdag den 17. december 2011

Dengang i 72

I en af kasserne med julepynt ligger min gamle dagbog fra 1972. Det er  pigekalenderen TINA som jeg brugte som dagbog.
Det er helt bevist den ligger der i kassen. Så kommer den frem den ene gang om året og jeg kikker og læser lidt... og så husker man at det slet ikke var sjovt at være teenager. Kærestesorger, dumme brødre og uforstående forældre ... og drømme om det umulige.
Sært at tænke på at jeg godt 6 år senere var gift og mor til en datter .. det går enormt hurtigt de unge år.



Der osse opskrifter i bogen. Se denne hæklede soldragt, den ville da sagtens bruges i dag.... ja altså til sommer ;o)











En fin poncho lavet af strikkede firkantede lapper.









Men også noget som nok aldrig bliver moderne igen ... forhåbentligt ..... tæpper hæklet af plastikstrimler. Den røde er plastikblomster der er syet sammen.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det godt at du har gemt din dagbog, det må være sjovt at se hvordan man tænkte som teenager. Jeg har desværre ikke mine mere, men ville ønske jeg havde.

    SvarSlet
  2. Det er sjovt at se tilbage, og se hvordan det virkelig var og det er ikke altid som man husker det.
    Jeg havde lommebøger med regnskabssider,og det er sjovt at se hvad man brugte sine lommepenge til da man var 16/17 år. Og ikke mindst hvor meget man kunne få pengene den gang.

    SvarSlet
  3. Det er rigtig sjovt at se eller gense de gamle ting.;)

    SvarSlet