onsdag den 4. januar 2012

Rød eller blå .. hvad skal vi vælge ?

Huset i Sverige skal males i år og vi har lige fået et tilbud fra en maler. Dyrt, ja, men hvis vi selv skal gøre det vil det jo ta´ alle vore ferier i et par år... bagtil er den i 3 etager.
Det gider jeg simpelhen ikke.
Hele huset bliver vasket af, slebet, grundet og to gange maling + dårligt træværk (en del af udhænget) bliver skiftet og soklen malet ... så 67.000 sv kr eller 57.000 dk kr er nok ok.

Men hvilken farve skal den ha´?

Vi havde egentlig besluttet at den skal ha´ sammen lyseblå/tyrkise som nu ..... men en svenskrød vil måske heller ikke være så tosset ... eller osse bliver den for mørk ... og som min mand siger den har ikke den rigtig "facon" til rød..... det er altså svært ...regner ikke med at den skal males mere i min ejertid.

7 kommentarer:

  1. Jeg tror der findes programmer hvor du kan lægge dit billede ind og så skifte farve på huset. Mener jeg har set det engang, kan bare ikke huske hvor. Måske du kan google det.

    SvarSlet
  2. Uha, den er svær... Jeg er vist enig med din mand - og jeg synes, at den turkise farve er flot. På Dyrups hjemmeside er der noget der hedder "Mal med mus" - der kan du farvelægge egne billeder. Prøv det :-)

    SvarSlet
  3. Glemte lige linket:
    http://coloursdk.dyrup.com/

    SvarSlet
  4. Må nok give din mand ret, huset passer ikke til svenske rød.
    Hvilken farver har husene i nærheden, det skal jo heller ikke lyse for meget op blandt de andre ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er en skøn farve det har nu.
    Kh hanne

    SvarSlet
  6. Tak for svarene... og tak til Kirsten for link. Jeg har prøvet noget ligende før men kunne ikke huske hvor. Den ved Dyrup er nem..... jeg fandt ud af at en mørk grå også er ret flot men min mand siger en lys farve og det har han nok ret i.
    Der ligger kun to andre huse i nærheden og den ene er fisetgul og den anden en flot gul.,... så det bliver nok den lyseblå/tyrkis... det passer til de andre, for ja, Trine du har ret, det skal man osse tænke på.

    SvarSlet
  7. Du har en spændende blog som jeg glæder mig til at følge.

    SvarSlet