Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 6. april 2012

Gammel vin på nye flasker...

I Huset stod der en hjørnesofa da vi købte den. Egentlig er de to sovesofaer.
De er rare at sidde i men de er ret slidte i stoffet og farven passer ikke lige mig.

For nogen tid siden købte jeg 6 sengetæpper til 200 kr (fra et hotel) og i dag gik jeg igang med at sy dem om til betræk til sofaerne.







Tæpperene har en fin bølget kant forneden og den har jeg udnyttet til kant forneden, så ser det lidt mere "rigtig" ud.
Stoffet er råhvidt/lysbeige ligesom det ses her til højre


Betrækket er løst og i flere dele så det er lige til at ta´ af og putte i vaskemaskinen.

Jeg bliver ikke færdig med det hele og må ha´ betrækkende med hjem.
Jeg mangler flexbånd til ryghynderne og lynlåse til puderne. Så jeg skal bare ha´ det klippet og prøvesyet inden vi tager hjem ..... så er det klar til næste gang vi kommer herop.

Så skal jeg nok tage et nyt billed.

Til "undskyldning" kan jeg sige at jeg arbejdede som ung en del år på en møbelfabrik som tilskærer ... så jeg har lidt forstand på at bygge et sofabetræk op ;o)

6 kommentarer:

  1. Fint betræk du har fået syet. Jeg har også arbejdet på møbelfabrik, i Tistrup, for 25 år siden. God påske.

    SvarSlet
  2. Jeg er glad for din sidste bemærkning for jeg sad lidt og følte mig utilstrækkelig :)

    Super godt resultat!

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig godt ud. Har overvejet det samme til mine sofaer, men i modsætning til dig, har jeg ikke spor forstand på det
    God Påske

    SvarSlet
  4. Det seer da rigtig godt ud Irene.;-))

    SvarSlet
  5. Hej Ellen. .. det er over 30 år siden jeg arbejde på møbelfabrik.... men jeg tro måske det er den samme som din .. mener Linds Møbelfabrik havde en afdeling i Tistrup ;o)
    Hej Lydert ... det er egentlig ikke så svært. Særlig ikke hvis der er løse hynder i .. så kan de tages af og bruges til model.
    Hvis man er lidt bange for at gå igang med armlæn og klippe forkert kan man sy en prøve i billig lærred og bruge det som model. Stof 2000 eller Stof og Stil har billig møbelstof men ganske ok kvalitet.

    SvarSlet
  6. Det er jo blevet til en helt anden sofa med det nye betræk :)

    SvarSlet