Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

tirsdag den 24. april 2012

Konfi ..hvorfor lige...

Dette her har ikke en dyt med garn at gøre men jeg undrer mig bare ….

Nu er det konfirmationstid igen…
Men jeg forstå ikke helt meningen med konfirmationen mere, det er jo blevet blæst fuldstændig op og intet kan blive stort og dyrt og fantastfuldt nok. Nogle skal hentes i sportsvogn, motorcykel eller hvad fantasien og pengepungen rækker til.
Der bliver brugt enorme summer på tøj og gaver .... og det er jo selvfølgelig godt for detailhandlen
Meningen med konfirmationen jo helt væk.....  hvor mange af konfirmanderne kommer egentlig i kirken bagefter på en alm. søndag ?

En tradition, ja det er det jo og dem skal vi jo osse holde ved. Jeg vil heller ikke afskaffe konifirmationen bare gi´ den lidt meníng.

Man lagde konfirmationen i tidernes morgen ved 7. klasse fordi det var der hvor de unge kom ud at tjene eller fik en læreplads. Men i dag er der undervisningspligt til og med 9. klasse, så var det ikke en ide at flytte den dertil, altså ved 16 års alderen. Så er de unge mere moden til at tage en selvstændig beslutning og ikke kun blive konfirmeret for tøjet og pengenes skyld.
....  detailhandlen vil nok rive sig i håret for det er mill. kr. det drejer sig. 
….  samtidig kunne man jo tage diskussionen op omkring kirkens adskillelse fra staten.

… nå, jeg må vist nok hellere vende tilbage til mit garn, det har jeg nok bedre forstand på vil nogen nok mene ;o)






3 kommentarer:

  1. Flere steder bliver de unge konfirmeret i 8. klasse, min egen datter blev konfirmeret den dag, hun fyldte 15 år. Om hun da var moden til at tage den rigtige beslutning, stiller jeg nu ? ved; senere er hendes egen datter i hvert ikke blevet døbt

    SvarSlet
  2. Du har helt ret - det er blevet små bryllupper efterhånden. Men jeg tror også der stadig er mange der holder lidt igen.

    Min søn blev konfirmeret for nogle år siden efterhånden men han siger i dag at han egentlig ikke skulle være konfirmeret da han ikke tror på Gud - lidt sent at komme i tanke om det :)

    SvarSlet
  3. Jeg skal holde konfirmation 4 maj, og min søn er helt klar over hvorfor han vil og gør det, det var min datter også , men vores er heller ikke kørt op, men som de begge siger det skal være en dejlig dag med familien, hvor vi bekræfter at den beslutning far og dig tog om at vi skulle døbes er det rigtig valg.

    SvarSlet