Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 30. april 2012

Næsten temmelignær millionær ..

... eller ca. deromkring kunne jeg ha´ været hvis ikke én eller anden har snuppet frimærkerne. Imellem brevene til min faster som jeg fortalte om for nogle dage siden er der et brev fra Syfang /Kiautschou Kina i 1913. Det var på det tidspunkt en tysk koloni.
Jeg kan se på Ebay at breve med frimærker som denne sælges for 120 £ og derover. Det er skrevet på gammel tysk men jeg arbejder sammen med en tysker og han har haft brevet med hjem til sin mor og de har oversat det til nutidig tysk. ... men den skal nok ikke sælges alligevel. Det er lidt spc. at sidde med et brev der er næsten 100 år gammelt ... lidt af fortidens vingesus.
Som skrevet før så er det ikke fordi jeg er så helt vild gammel at jeg kan ha´ en faster der var ung i 1913 men min far er fra 1904 og den yngste af en stor børneflok. Min mor er 28 år yngre.




1 kommentar:

  1. Det lyder altså spændende, som at åbne en dør til fortiden :)

    SvarSlet