onsdag den 30. maj 2012

Maling .. både her og der...

Jeg har skrevet gulvmaling hjem. Har kun hørt godt om "Morsø maling", billig og go´, så det skal prøves. Det skulle gerne komme hjem inden fredag hvor vi kører til Sverige men har lige i dag fået mail om at fragtmanden har tabt min maling og de vil sende noget nyt. Det er da bare så ærgeligt, bare den når at komme frem  ... og bare det ikke er i min indkørsel den er tabt ;o)

Jeg har fået tippet fra Trompettrut om at man sagtens kan male ovenpå lakerede gulve hvis man bruger maling der osse er beregnet til betongulve, så det skal da prøves.

Huset (vinduer, udhæng, ja, alt) er næsten færdigmalet - mangler lige soklen men den vil de male i denne uge. Spændende at komme derop og se hvordan det er blevet. Lidt underlig fornemmelse .... det er første gang vi har haft prof. til at gøre det og det hele er bare klaret mens vi er væk.
Naboen har sendt billedet. Det ser rigtig fint ud - skøn tanke at det hele er blevet vasket og ordnet.

4 kommentarer:

  1. Sikken dog en smuk farve jeres hus har, og hvor ville jeg nyde, at komme kørende og vide, at andre har lavet det store maler-arbejde. Held og lykke med gulvene, vi er stadig superglade for vores :)Dejligt at i også har gode svenske naboer, som følger med.

    SvarSlet
  2. Ja, farver en godt nok flot og sikke et fint hus.
    Hvor lang tid tager det at køre derop?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak begge to. Vi er også rigtig glade for det. Der kan jeg få styret min indretningslyst med gamle ting ;o)

      Vi har ca 630 km så med pauser tager det omkring 7 timer. Det er langt derop så vi kommer der kun ca 5 gange om året. Manden min har jagt i området og huset var mere end billigså det var derfor det blev der. Det er meningen at når vi bliver "arbejdsfri" skal vi være deroppe i længere tid af gangen. For pigerne er det jo næsten den samme afstand om de skal køre til Småland eller Esbjerg fra Kbh.

      Slet
    2. Langt, men så nyder man det nok også det mere :O)
      Det kræver god planlægning, men så kan tiden også gå med at hygge med det ..

      Sommer Smil fra Tulle Momsemor

      Slet