Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 21. juni 2012

Så kom den endelig....

... min Astor knappemaskine. :o)
Det er en ældre sag men sådan et værktøj kan jo ikke slides op.
Lidt rengøring og så kører knapperiet :o)
Der er værktøj med til str. 15 og 18 mm og en hel masse knappedele.
Der skal lige øves lidt .. men har da fået lavet et par stykker som kan bruges til noget.
Stoffet er til en lang nederdel jeg skal ha´ syet og med (selvfølgelig) knapper hele vejen ned.

Det her skal nok blive sjovt :o)

8 kommentarer:

  1. Stort tillykke med maskinen. Det skal nok blive til mange smukke knapper.

    SvarSlet
  2. Dejligt med nyt legetøj

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Nej hvor ser det sjovt ud. Er der vejledning med?
    Må jeg spørge hvor meget du kom af med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Nej der var nu ingen vejledning, (det er jo en ældre herre) men man er vel teknikker ;o) (arbejdede på møbelfabrik i mine unge dage) .. så ved hjælp af internettet og manden var det nu meget nemt. Der skal bare lige lidt øvelse til .. sådan med hvor tyk stoffet skal være .. det tynde kan godt tåle to lag osv.
      Jeg gav 2500 kr men så er der osse værktøjer til to str. knapper og omkring dele til 500-800 knapper med. Man kan nok få en ny kinamodel til samme pris men jeg ville bare gerne ha´ sådan en go´ gammel støbejernsmodel.

      Slet
    2. Jeg kan godt forstå at du sværmer for den ældre model - den har holdt længe og holder sikkert lige så lang tid igen. En Kina model gør nok ikke :O)

      Slet
  4. Hej Irene
    Da jeg nu også selv har fået en dejlig Astor knapmaskine, vil jeg spørge til, om du har fundet et godt sted at handle knappedele og ekstra stempler til knapper i andre størrelser? Mine er til str. 28 og det er fantastisk hvor enkelt det er at fremstille skønne knapper, så nu går jagten ind efter flere knappedele :-)

    SvarSlet
  5. Hej Irene
    Da jeg nu også selv har fået en dejlig Astor knapmaskine, vil jeg spørge til, om du har fundet et godt sted at handle knappedele og ekstra stempler til knapper i andre størrelser? Mine er til str. 28 og det er fantastisk hvor enkelt det er at fremstille skønne knapper, så nu går jagten ind efter flere knappedele :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jannie
      Jeg har ikke min mere og solgte den videre.
      Det er ikke muligt at købe knappedele her i DK til en Astor ... kun hvis man har et CWR nr. Men prøv på EBay der fandt jeg nogle og det gik fint med at få det igennem tolden .. Ellers sørg for st købe den i UK så kommer der ikke told på.
      Rigtig go fornøjelse

      Slet