Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 23. august 2012

Peruviansk kjole - garnhjælp


 
Er der nogen af jer der har et forslag til hvilket garn der vil passe til kjolen ?
Den er vist hæklet af alm. hæklegarn men det er for blankt til mig.
Måske en bomuld .. eller uld .. eller  ?
Det skal jo nok være et garn med har en vis fasthed og
passe til hæklenål 2 – 2,5 for ikke at blive for voldsomt.
 
PS: Den til højre er et billed jeg fandt på en anden - ja osse - russisk side.

13 kommentarer:

  1. årh - hvor er det da en lækker kjole. Sejt, hvis du kaster dig over det projekt :)

    SvarSlet
  2. Der er mange muligheder f.eks. Safran fra garnstudio, Bianca fra marks og kattens, Blend tendens fra hjertegarn eller hvis det skal være endnu tyndere Isager bomuld, som godt nok er lidt dyrt. Det kunne også være Cotton 8 fra Mayflower. Jeg tror også den ville blive flot i uld, i nogle lidt dæmpede farver. Jeg tror man skal passe på, at den ikke bliver for skrigende, når der er så mange farver i. Supersoft, som er farvet på grå bund, eller måske Shetlandsuld fra garn.dk kunne også være fine.

    SvarSlet
  3. Jeg tænker Mandarin petit fra Sandnes, Det holder faconen godt. God fornøjelse med arbejdet.

    SvarSlet
  4. Hej Irene.
    Jeg synes at kjolen til venstre er den pæneste - den har de pæneste spidser.men bliver den ikke for tung, hvis du hækler den i bomuld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jeg har osse besluttet det skal være tynd uld. Supersoft findes i utrolig mange fine farvet. Der findes ingen opskrift til kjolen kun en masse diagrammer og billeder så hver kjole bliver nok meget forskellige. Det bliver spændende hvordan min bliver ... ja om det i det hele taget lykkes ;0)

      Slet
  5. Jeg har læst med her på din blog et stykke tid men vist aldrig kommenteret noget men det må jeg nu :) for søren da en flot kjole den glæder jeg mig til at se blive til :)

    SvarSlet
  6. Hej Irene.
    Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Det er ret sejt at du kaster dig over en så indviklet opgave. Det er lige en tand for svært for mig.

    SvarSlet
  7. Følger spændt med i kjolens tilblivelse - måske du kunne skrive notater undervejs, der kunne vejlede de andre?
    Du er sej at have mod på det - respekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak ;o) ... den tanke havde jeg også så jeg har oprettet et link i venstre side til alle indlæggene omkring kjolen. Så kan man følge den helt fra starten og til (forhåbentlig) slutningen. ;o)

      Slet
  8. Hej Irene
    Jeg kom lige forbi din blog .....:)
    Hold op en flot kjole..er du måske færdig med den ??
    din ville jeg gerne lave....hvor har du mønster fra ?
    Jeg vil helt sikkert følge din blog :)
    Mange Hilsner
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elisabeth
      Velkommen til. Jeg bliver så glad hver gang der er en ny der syntes min blog er spændende nok at følge.
      Jeg faldt osse pladask for kjole. Der er ingen opskrift, jeg fandt den på en russisk blog via 364+1.

      http://www.liveinternet.ru/users/sirius2110/post192062351/

      Der er ikke så megen tekst men
      der er en masse diagrammer som hjælper på vej …. og jeg har også printet en del af billederne ud – det hjælper osse meget
      Hvis du klikker på etiketten "Peruiansk kjole" i venstre side af min blog, kan du følge de indlæg hvori jeg har skrevet noget om kjolen og se mine forsøg og resultater indtil nu.
      Måske det kan hjælpe dig lidt på vej. ….
      Jeg er igang med det øverste af nederdelen .. det går langsomt fremad men det går godt.

      Slet
    2. Så bliver du jo lige nød til at fortælle hvad 364+1 er for noget ;O)

      Slet