Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

tirsdag den 28. august 2012

Så er der pomader .


Så er der lavet læbepomader til den halve famile ...
...  ja det er bare godt til mange andre ting ..
.. tørre albuer og andre dårligdomme ;o)
Det er lavet af morgenfruer lagt i blød i mandelolie - tilsat kakaosmør, bivoks og E-vitamindråber.
Næste gang skal der vist bare lidt mere mandelolie i for den kan godt tåle at blive lidt mere blød.



Jeg har også et andet forsøg igang - lav selv roser -
læste i avisen at det skulle være nemt
- ja, det kan de jo sagtens skrive -
men vi har nogle meget gamle roser i forhaven som efterhånden ligner, ja jeg ved ikke hvad
men den har en fantastisk rød farve og en vidunderlig duft.
Tænk hvis det lykkes !!!




.. og så er der bestilt garn til Peru kjolen.
.... og så var der jo osse lige denne her kjole i "Stof og Stil" kataloget.
Den skal jeg altså bare eje.
Jeg har bestilt mønster og stof magen til billedet.
Modellen ligner på en prik en Densigual kjole som min datter købte i Barcelona da vi var der sidste år.

Nu har I da vist fattet at jeg er kjolepige ;o)

9 kommentarer:

  1. Du er jo en multikunstner, der både kan sy, strikke og minsandten også lave læbepomade. Det er vildt hvad du engagerer dig i, jeg begriber ikke hvor du får energien fra. Når jeg har fri fra arbejde og indkøb, mad og dagens oprydning er overstået rækker energien som regel kun til sofaen og et strikketøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak .. :o) .. men det er det med at lysten driver værket, der er alt for mange ideer i mit hoved og alt for meget jeg gerne vil prøve... og så har jeg aaaalt for mange projekter igang på én gang.
      Tilgengæld er mit humoder-gen ikke så udviklet og jeg ser ikke særlig meget TV. Så der sparer jeg tid ;o)

      Slet
  2. Er pomade-opskriften fra "Magiske måneder". - Den er jeg nemlig igang med. Mine morgenfrueblomsterblade (wauw sikke et ord) står i øjeblikket og "trækker" i olien

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia. Ja den er fra bogen. Den bog er simpelhen skøn.
      Men jeg syntes ikke lige jeg helt kunne finde ud af hvor mange morgenfruer de skulle til. Antal og vægt passer ikke sammen så måske har jeg brugt for mange blomster der har suget for meget olie, for pomaden er blevet lidt hård. Men den er rigtig god. Tror ikke jeg vil bruge andet i fremtiden. .. til vinter må den være rigtig go da den jo er uden vand.

      Slet
  3. Hvad æhmmmmmmmm, har du så meget pomade, så du kan/vil sælge mig en bøtte? Det ser herrelækkert ud:-))))))) Knus fra Karin, der er lidt baldret ovenpå brylluppet igår

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karin. Det kan vi da helt sikkert sagtens finde ud af :o)
      Rigtig go bedring !

      Slet
  4. Lyder godt Irene:-) Ja altså, det var jo ikke fordi, jeg var syg eller noget - jeg kørte da hjem fra festen, men jeg er nok bare blevet for gammel til sådan at give den fuld gas:-((

    SvarSlet
  5. Det lyder simpelthen lækkert!
    Hvor lang tid er du egentlig om at strikke en kjole.

    Jeg havde engang en faster der strikkede så pindende glødede, har en fornemmelse af at det er det samme med dig :)

    SvarSlet
  6. Tjaa.. nu er det at jeg har en del projekter igang på én gang så det er svært at sætte tid på ... men jeg går da i strikkekredse for at være lidt af en hurtigstrikker ;o)

    SvarSlet