Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 13. september 2012

Så blev det "bøvlet"


Her imellem skulle der hækles nogle "slanger" af en slags
men uanset hvordan jeg har prøvet så virker det altså ikke.
Måske er det farven der er forkert men nu er jeg altså endt med at hæle en cirkel i stedet...
...  næste problem er så at få den til at ligge pænt midt i.

Det der net er altså heller ikke for nemt at få til at være pænt -
- jeg er spændt på hvordan det ender, der inde midt i det hele.
Jeg har prøvet at hækle nedefra og op men det virkede ligesom heller ikke.
Heldigvis er det nemt at trævle op og hurtig at lave om -
- det kommer jeg nok osse til at gøre et par gange, mon ikke.


Men nu kommer det til at ligge stille et par dage.
Datteren har ytret at lille Oliver sagtens kunne bruge en vest
så det er selvfølgelig meget mere vigtigt.
Jeg har nogle rester liggende der skal laves om til en stribet drengevest.

12 kommentarer:

  1. Jeg følger også spændt med i udviklingen af din peru-kjole. Den er så flot. - og håber, at du skriver dine resultater og overvejelser ned, til at dele med os andre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak ... her ude til venstre har jeg lavet et link til alle indlæg om kjolen så der kan man følge hele forløbet.
      Jeg havde tænkt på at skrive opskrift til den men det bliver alt for omstændig så i stedet vil jeg skrive materialer og mål på de enkelte dele.

      Slet
  2. Jamen, selvfølgelig skal han da have en lun vest nu hvor vi går vinteren i møde.....

    Og mens du strikker vesten, kommer der måske pludselig nye ideer til hvordan du bedst "tackler" de drilske hæklerier. Ihvertfald venter jeg spændt på næste episode i den Peruvianske serie :-)

    SvarSlet
  3. Du skal nu nok få knækket koden til den kjole..det er jeg helt sikker på og så er det jo godt at Oliver lige mangler en vest, det gir dig lidt andet at tænke på så kommer løsningen på kjolen nok lige pludselig.;-))

    SvarSlet
  4. Hej.
    Har lige meldt mig som fast læser hos dig.Det bliv jeg simpelhed nødt til for at følge med i hvordan din kjole udvikler sig. Har ikke lige tidligere stødt på din blog. Ser ud til at du kommer vidt omkring i den kreative verden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Dorthe. Det er både godt og skidt med alle dem der følger med for nu er jeg jo nødt til at bliver færdig, thi hi ;o) ... men det nu osse ok for det er virkelig sjovt.

      Slet
  5. Sikke et arbejde du har kastet dig ud i med peru kjolen, men det er jo godt med udfordring :)

    SvarSlet
  6. Nu har jeg siddet på arbejde i dag og lige pludselig var den der (tror jeg nok). Jeg skal da starte indefra på den lille cirkel og så arbejde mig ud. Så bliver det nok meget nemmere at få det til at passe.
    Det skal prøves i aften

    SvarSlet
  7. ja sikke noget bøvl du der har gang i ;o) ser rigtig svært ud

    hehe ja han skal da ha en vest og det kan kun gå for langsomt

    Pøj pøj med kjolen

    SvarSlet
  8. Det er noget af et projekt du har fået startet med den kjole. Jeg kan heller ikke lige se mig ud af, hvordan man skal få lavet de slanger, kan man ikke forstørre billedet af kjolen og så prøve at lure, hvordan de har gjort det? - Jeg er spændt på om det lykkes for dig at starte indefra på den lille cirkel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det har jeg også gjort men måske er det osse fordi jeg er lidt firkantet og systematisk inde i mit hovede. Det der med noget der ikke helt falder ind på den "rigtige" måde, det forstyrer mig :o)

      Slet
  9. Godt at komme i gang med vesten, som der er andre der har sagt, hjælper det tit at komme fra det, der driller. Det lyder fornuftigt at starte fra cirklen - du er altså sej :)

    SvarSlet