Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

lørdag den 1. september 2012

Så er projektet igang.

 
Så komjeg igang i går aftes.
Det er altså rigtig sjovt og nok særligt når det lykkes i første hug.
Ja ja, der kommer nok andre større udfordringer når det hel skal passe sammen.
(farverne passer bedst på billedet herunder)
 
 
Tre stk. blev det til ...
 
 
Jeg blev som lovet mig selv, færdig med Sannes trøje.
Her ligger den og tørrer og venter på nogle knapper.
 
 
... og mens jeg ventede på manden her i formiddags
fik jeg kikket nærmere på stof og mønster som er kommet med posten fra Stof og Stil.
Det er nemt når det er jersey og uden lynlås og knapper ... bare en tur ignnem overlockeren.
Jeg tror den bliver go!
 

8 kommentarer:

  1. Godt du fik blusen færdig. Ellers er det jo nemt at komme til at lave det sjove og lade det trælse ligge. Det er jeg i hvert fald god til :)
    Dine cirkler er rigtig dekorative, jeg glæder mig til at følge dit projekt.

    SvarSlet
  2. Sikken fin trøje - og jeg glæder mig til at følge den hæklede kjole!

    SvarSlet
  3. Der er mange der følger kjolen efterhånden så jeg bliver nok nødt til at blive færdig i rimelig tid ... det er bare godt !!!!

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig til at se kjolen færdig.
    Flot bluse der blev lavet til Sanne og rigtig god start på det nye projekt :)

    SvarSlet
  5. Hej Irene.
    Jeg glæder mig rigtig meget til at se din Peru kjole nåe den er færdig, men jeg glæder mig også til at se dit nye sy projekt fra Stof og Stil. Hvilken overlocker maskine bruger du? Jeg har ikke en overlocker, men overvejer meget at købe en. Er der en som du kan anbefale? Men jeg har nu klaret mig godt med min Huskvarna maskine. Den kan næsten alt. Men nu er jeg begyndt at sy mere i strækstoffer, og så tror jeg at det ville være bedre med en overlocker eller hvad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Min overlocker er en Huskylock 4600 (Husqvarna). Det er en ældre sag så den findes nok ikke mere. Jeg er superglad for min, når man først har én så er den altså ikke til at undværer. Kanterne på alt sytøj bliver så fine da den jo bliver skåret ren under syningen.
      Så hvis du syer meget vil jeg sige det er en must.
      F.eks Stof2000 har overlocktråd i halve str.. I dem er der tråd nok til mange års privat brug. Jeg har dem i sort, hvid, råhvid og rød. Det har indtil nu dækket mit behov
      Men køb en go kvalitet maskine, det kan nok betale sig men lad være med en massse tilbehør, det bruger man jo ofte alligevel ikke.

      Slet
  6. Tak for info! Jeg er i gang med at surfe på nettet efter en maskine!
    Venlig hilsen
    Jannie

    SvarSlet