Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 3. oktober 2012

En krave skal der da osse til.


Jeg har som sædvanlig gang i en masse og alligevel kunne jeg ikke dy´ mig for at hækle sådan en lille pigekrave i går aftes.
De er bare så søde og så tager de jo ikke særlig lang tid.



Jeg har da osse lavet lidt på den Puruvianske.
Har fået hæklet et par stykker af trekanterne som går fra taljen og ned til det stykke som jeg er nået til indtil nu...
Hveranden skal være blå og den anden halvdel lysebrunt.


... og Pipi Langstrømpetrøjen som jeg startede med i toget til Farum i weekenden er kommet godt på vej. Regner med at få strikket en hel del af ærmerne i aften.
... selvom det kribler med at hækle et par kraver mere ...
men nu er jeg standhaftig !

7 kommentarer:

  1. Jeg er da bare helt vild med den smukke krave

    SvarSlet
  2. Hvor er det en smuk krave, kan godt forstå, at du har lyst til at lave flere af dem :) Og sikke mange ting du har gang i på en gang. Spændt på at se kjolen, når den bliver færdig engang.

    SvarSlet
  3. Smuk krave Irene - det tror jeg skal have prøvet en dag.
    Er det generelt at du strikker ærmer ud fra trøjen? Min mor gør det da hun siger det er lettere at ændre længden på ærmet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Nej det gør jeg ikke gjort ret menge gange men jeg syntes ofte at det ikke bliver så pænt når jeg syet ærmer i, i bomuldsgarn. Det her bliver ret pænt.

      Slet
    2. Jep, det har du egentlig fuldstændig ret i :)

      Slet
  4. Den Pippi trøje er bare så sød. Ved du hvor jeg kan finde den i str 2 år ? jeg har ledt og ledt og altså ikke været heldig endnu...

    SvarSlet
  5. Hej Hanne.
    Nej, jeg kunne heller ikke lige finde en, ihvertfald ikke til det garn. Så jeg har brugt en "almindelig" opskrift og resten er efter "gehør".
    Men prøv at søg på "pipi kofta" så kommer du til flere svenske sider som har opskrifter... måske du er heldig.

    SvarSlet