Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 14. oktober 2012

For 13. gang.


Så blev Elliot døbt, som nr 13 i dåbskjolen.
(.... og vi er ikke overtroisk ;o)  )
Nr. 1 var hans mor.
Jeg syede kjolen for 34 år siden og siden er alle min mors børnebørn og oldebørn døbt i den.
Det har været min mor der har broderet 
men det kan hun ikke mere, så nu er det mig der skal forsøge mig udi kunsten.


Her er hele den dejlige familie.


... og Oliver fik sin nye hue .. i rigtig skaterstil.
Det tager ca. en tur fra Esbjerg til Farum at strikke 2/3 hue når morfar kører hele turen.




6 kommentarer:

  1. Den hue er da bare sagen. Det er en rigtig hyggelig tradition med sådan en dåbskjole. Da min datter skulle konfirmeres lavede jeg hårspænder ud ag nogen blomster fra min svigermors brude diadem. Siden har alle pigerne i familien brugt hårnålene. En svigerinde havde dem i håret til sit bryllup.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da også en rigtig sød og fin tradition

      Slet
  2. Skøn skaterhue!!!

    God fornøjelse med broderiet; det klarer du garanteret superflot (når du kan hækle den peruvianske kjole, så kan du jo alt....:-)) - jeg kan kun brodere korssting!

    SvarSlet
  3. Tillykke med det flotte navn:) Hvor er det et skøn dåbskjole, en smuk tradition. Og fed hue til Oliver, enten strikker du lynende hurtig eller også kører morfar stille og roligt :)

    SvarSlet
  4. Rigtig smuk tradition og de ser så glade ud på billedet. Jeg er sikker på at du nok skal få broderet det navn rigtig smukt - en skøn arv!
    Lækker hue til storebror og selvfølgelig går det hurtigt - det er jo dig, der strikker.
    Tillykke til den lille familie med dåbsdagen :)

    SvarSlet