Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 18. oktober 2012

Lille skridt mere på den Peruvianske


Det går ikke så hurtig med kjolen men det går dog  stille og rolig fremad ..
... der er jo så meget andet ;o)
 
Jeg har fået hæklet nogle trekanter og syet lidt sammen.
Bagefter skal de hækles fast i den nederste del.
Jeg har valgt en lyseblå og mørkeblå.
Det skulle egentlig ha´ være den brune i stedet for den lyseblå
men syntes det blev lidt for trist,
for der en del brunt i overdelen
Næste trin er at hækle et taljestykke i striber på tvævs,
her tror jeg der skal være noget rødt i og nok osse den grønne.
 

Jeg må altså osse startet på en lille trøje, sådan et TV arbejde.
Jeg er nemlig bagud og har ikke set "Matador" denne gang
Så jeg ser den på min lille bærbar med ørepropper i.
Så kan jeg strikke imens og manden passe sit TV-fodbold-kikkeri.
 
Farven er i virkeligheden mere blågrøn.
Den er strikket i dobbelt Coast fra GarnGaragen
Lammeuld og bomuld.
Det kan jeg rigtig godt li,´ det er så blødt.
Det er en str. 6 mdr med tilsatte ærmer, lille halskant og knapper på den ene skulder.
 
 

6 kommentarer:

  1. Hold da op kjolen ser ud til at blive rigtig flot...Det er da godt med lidt tv strik.;-)

    SvarSlet
  2. hvor ser det bare spændende ud.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona
      Ja jeg er osse selv spændt på resultatet .. men jeg har så meget igang som jeg osse liiiige skal være færdig med så det går ikke så stærkt men det går fremad.

      Slet
  3. Hvordan fungerer det egentlig med at tilpasse kjolen til dig? Hækler du et stykke, du mener passer og prøver på undervejs?

    Det er spændende at følge med i, kender du andre der er i gang med samme projekt?

    Kan altid høre mine strikkepinde kalde når jeg besøger dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Jeg startede med at tegne et papirmønster op så jeg havde en fornemmelse at størrelse på de enkelte dele. .. og så prøver jeg osse på mig selv så jeg har lidt styr på længden. Men heldigvis er det nem at hækle en række mere på hvis det bliver for kort.
      Jeg kender ikke andre der hækler på den samme kjole men om alle omstændighed så bliver der meget unik :o)
      Du er så go til at hækle så jeg har det næsten omvendt ;o)

      Slet
    2. Tak for svaret Irene
      Ja, det er nok lettere at ændre på en kjole, der er hæklet på denne måde end på en, der er strikket kunne jeg tænke mig.
      Tak for roserne, men strikkepindene kommer snart frem. Farmorfabrikken har startet en strikkeklub og der kommer gratis opskrifter til børnetrøjer - der hopper jeg nok på :)

      Slet