torsdag den 15. november 2012

Det må man så bare ik´...


Jeg spurgte hos ThaiAir om jeg må ha´ strikkepinde eller hæklenål med i flyet.
Men nej, desværre.
Så må jeg nøjes med at ta´ det med i kufferten.
 
 
men så tror jeg at jeg vil starte op på den taske jeg længe har drømt om.
Nål må man vel ´ha´ med .. den kan jeg vist ikke slå en mand ihjel med.
Jeg har både stof og garn...
... mangler bare mønstrene.
Skal vist lige på biblioteket for at lure om de har en bog med sådan nogen "barnlige/simple" mønstre.
 
Så hvis der er nogen der gider at høre på det så sidder jeg altså oppe i det der fly om præcis 14 dage.
Sol og sommer ...
,,,, here I come
 

9 kommentarer:

  1. Mener nu heller ikke man må have en nål med. Vores datter har engang måttet aflevere sin passer i lufthavnen. Den lå jo i penalhuset, det er meget tosset.
    Men tror at der er noget med at reglerne snart bliver lempet.
    I hvert fald husk en ekstra nål i kufferten, hvis nu den anden bliver konfiskeret ;-)

    Rigtig god ferie til jer

    SvarSlet
  2. Jeg strikker altid på flyveturen og har aldrig fået taget mine pinde. Jeg strikker på addi rundpinde. Gør som regel det at jeg slår op til en sok ( ikke så ærgerligt, hvis det skulle blive taget) det ligger så i min taske. Jeg har også hæklet små lapper undervej uden problemer. Hvis jeg var sig ville jeg tage noget med alligevel m risiko for at miste det. Har også oplevet en som strikkene på vej til kreta men fik taget pindene på turen hjem.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  3. Ja, regler er ikke altid til at forstå..

    Glæder mig til at se hvad du får ud af den taske - den ser lækker ud :)

    Nej, gider ikke høre det, eller jov, det er altid dejligt når noget godt sker for dejlige mennesker. Min mor elskede Tailand - hvis du ikke har været der før, så glæd dig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville nok ikke ha´ taget på en alm. ferie i Thailand. Syntes det klinger så grimt at dårlig turistme og barer - unge piger og gamle mænd. Men det er jo rigtig synd, for væk fra selve turisterne er Thailand jo et rigtig flot og dejligt land.
      Vi skal bo privat, ombord på en båd så det bliver en meget anderledes ferie.

      Slet
  4. Jeg har fløjet rigtig meget og har altid mit strikketøj med. Der har ikke været problemer. Jeg har mine knit pro træ rundpinde med. De lyser ikke i gennemlysningen. Det er jo Security i lufthavnen der bestemmer dette, og ikke flyselskabet. Med sådan en lang tur vil det være ærgerligt ikke at kunne strikke en pind eller to. Jeg synes du skal forsøge med træ rundpinde versionen.
    Rigtig god tur.

    SvarSlet
  5. Det var da altid noget at du fik spurgt.
    Jeg er meget spændt på at se tasken, den er rigtig sjov :)

    SvarSlet
  6. Så for Søren. Der er åbenbart forskel. Jeg har ofte strikket på Norwegian.
    lidt ærgerligt man ikke kan bruge flyvetiden på at strikke.
    Men god tur alligevel - du finder heldigvis på alternativer :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Tak alle sammen for jeres indlæg.
    Jeg har læst en del på nettet og hørt rundt omkring og der er meget stor forskel hvad man har oplevet. Jeg har selv fået frataget en neglesaks selvom den var bitte lille og kender osse en der fik frataget hæklenål selv om den var af plast .... og andre har haft hele udstyret med uden problemer.
    Jeg har besluttet at jeg vil forsøge at ta´ et hækletøj med og så ha´ hæklenålen liggende i et hjørne af rygsækken .. måske de så tror det er en del af rygsækken ;o)
    … og så mit broderi til tasken … og en go bog. Mon ikke det så slår til ;o) .. jeg skal forhåbentlig osse ha´ sovet en del af de 10-11 timer… ....og så strikketøj + ekstra hæklenål i kufferten ;o)
    Jeg har ingen træpinde, bruger ADDI rundpinde og Cover hæklenåle… som saks kan man bruge en ”tre-i en”, den må man godt ha´ med har jeg hørt.

    SvarSlet
  8. Fantastisk, jeg håber du får en rigtig dejlig tur, også uden strikepinde.

    SvarSlet