søndag den 11. november 2012

Hækling, hagesmæk og mærkedag


Endelig har man en fridag hvor man ikke skal noget 
manden er på jagt og så skulle jeg bare sove længe ...  
.. jeg blev klogere. 
Kl 6.30 lå jeg og gloede ud i luften.

Jeg fik læst avisen og hæklet lidt mere på Peru kjolen.


Jeg fik også syet nogle nye hagesmække til Elliot.
En rigtig go´ model med frotte m/gummi som bagside.
Stofferne er nogle fra gemmerne og skråbåndene ligeså.
Den sort/hvide er rest fra nogle puder-
- dem med dyr er fra et patchwork projekt 
- den blå er rester fra vores sengetæppe som jeg syede for mere end længe siden
og den grønne, tjaa, det kan jeg ikke huske.

Så inden middag gik jeg en tur over i centeret og fik dem smidt i postkassen.



Vejret er skønt i dag herover ...
... man kan ikke sige vi har været forkælet med solen her i efteråret.
En rigtig dejlig gåtur men jeg er nu ikke så begejstret ved årstiden.
Alt er i forfald og skyggerne er lange, allerede her kl 12.30.
- glæder mig til foråret.

... og dagen er stadig lang, hvor skønt. :o)

OG SÅ HAR JEG NÅET 
100 FASTE LÆSERE.


1000 tak til jeg alle som har valgt at følge min blog.
Det gør det hele meget sjovere.
TAK SKAL I HA´ !!

7 kommentarer:

  1. Den perukjole ser rigtig spændende ud.
    og tillykke med de 100 :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. 100 det er da vildt flot. Lyder til at have været en dejlig dag

    SvarSlet
  3. Velbekomme, det er en fornøjelse at følge med :)
    Skønne hagesmække, tror jeg skal have kigget på mine rester..

    Vi kørte en tur til Odder i går og i den forbindelse bad jeg Fotografen køre igennem skoven (ved Århus). Jeg ville se om den stadig var smuk eller om den var "afblomstret".
    Den var "afblomstret", de smukke gyldne farver var ikke længere på træerne. Men så begyndte jeg har kigge mig ordentligt om og inden vi var ude af skoven igen, var jeg fyldt med glæde over de alligevel dejlige farver, den fugtige frodighed man stadig fornemmede og tanken om at jeg måske kunne opleve den hvid senere og minderne om de første spæde, grønne farver til efteråret..

    I vores alder går tiden hurtig Irene - det er snart forår ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Marianne .. der er noget smukt i næsten alt, bare man kikker efter.
      Men desværre har vi ikke ret meget af de der smukke gyldne farver som man finder østpå.... her er mest gran ;o) ... jeg bliver aldrig vestjyde ;o)

      Slet
  4. Tillykke med de 100 læsere :) Der sker simpelthen så meget på din blog, og det er en fornøjelse at følge med i dig og dit. Superfede hagesmække.

    SvarSlet