Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 5. november 2012

Så er juleslipset klar.

 
En af mine kollegaer skal til julefrokost sammen med hans "drengerøvs"venner.
Hvert år har han et spc. juleslips på -
- og i år skulle det være et hæklet slips.
Jeg blev spurgt om jeg ville hæklet et
og jeg mente at et juletræ måtte være sagen 
Sådan en opgave kan man da ikke sige nej til.
 
Den er pyntet det med perler og lidt andet fra mine gemmer.
 
 
.... måske har hans kone lidt større perler liggende eller måske bitte små kugler.
Sneen er lim og sukker
 
 
En lille detalje i stedet for slipseknude.
Jeg har hæklet en strop på bagsiden som enden stikkes igennem og knappes fast.
Det kan da vel kaldes design ... thi hi
 
 
Her har manden min, lagt brystkasse til
 
Slipset blev hæklet "tværs over" Danmark.
Vi har været i København i weekenden for at hjælpe yngste, der flyttede sammen med kæresten i Brønshøj.
Så er det man finder ud af at konditionen ikke er helt som den burde.
Særlig når de flytter på 4.sal og elevatoren gik i udu om søndagen
... av mine arme og ben.
Men da var de tungeste ting heldigvis kommet op inden.
 
Vi overnattede hos ældste datter og fik hygget med drengene et par timer...
.. det var bare så dejlig at se dem alle igen...
... og tænk, det er første gang jeg slet ikke fik taget billeder af drengene
... der er vel snart heller ikke plads til flere børnebørns billeder i min fon men slette kan jeg ikke få mig selv til ;o)
 
 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Ej hvor er det bare et fint slips! Sikke dog en god idé, det vil uden tvivl vække stor opmærksomhed. :)

    SvarSlet
  2. Ha ha hvor er det godt. Genialt :D

    SvarSlet
  3. Fantastisk god idé til et juleslips...med hensyn til billederne på fonen skal du da bare have dem ind på puteren og ud på en usb stik..så bliver de jo ikke væk for dig.;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også med de gode af dem som jeg vil gemme ... det er alle de andre der bare er der ;o) ... jeg kan bare ikke få mig til at slette selv om de ikke er værd at gemme for eftertiden. Sådan har jeg det osse med billeder. Indimellem printer jeg en ny ud til de billedrammer jeg har på arbejde, men den gamle bliver liggende bagved og nu er der efterhånden ved at være en go stak ... nå jeg må se at få det lært ... :o)

      Slet
  4. Fantastisk, han bliver da vildt populær med så lækkert et slips

    SvarSlet
  5. Super ide med et juletræ's slips :) Dem kan du da sælge, er jeg sikker på. At flytte er hårdt, hvor de heldige at de har jer to, som gerne kommer og hjælper helt fra Jylland.

    SvarSlet
  6. Ualmindeligt dejligt juleslips :-)

    SvarSlet
  7. Fedt slips, hvor er han bare heldig.

    SvarSlet
  8. Det må absolut være verdens sjoveste og mest kreative slips.

    SvarSlet
  9. Simpelthen for genialt - han bliver et hit til den frokost og mon ikke der efterfølgende kommer en ordre eller to :)
    Kan godt forstå du ikke kan slette dine billeder Irene. Mit problem er modsat - jeg får slet ikke taget nogen men er afhængig af at andre husker det - og det gør de heldigvis ;O)

    SvarSlet