Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 14. december 2012

Ik´ fordi det er nemt ..

 ... selv om det er nemt at købe på nettet
.
Jeg bliver bare lidt "dårlig" når jeg hører folk sige at det var SÅ nemt at købe julegaver eller brokker sig over at det er SÅ besværlig eller endnu værre,
 at man siger at man ikke gider og derfor i stedet giver penge.

SÅ LA` DOG VÆR`

... og så er der dem der allerede har købt julegaver i november fordi det er dejligt at få det overstået.
... overstået !!!

SÅ LA` DOG VÆR`

Det skal da være en fornøjelse at købe gaver, ellers skal man lade være.

Jeg glæder mig altid til at se om jeg har ramt rigtig og kunne da aldrig finde på at blive sur hvis ikke.
Men at overgå til pengegaver, ja, så siger jeg stop.

Men det er altså nemt at købe på nettet.
I år er rigtig mange af mine gaver købt der.
Men det er så ikke fordi det er nemt,
nok mere at der kan man få det hele,
sammenligne på de forskellige sider og ofte få dem til en fornuftig pris.

Så fra i dag mangler jeg et par gaver til de små og en enkelt ting til yngste.
... og så venter jeg bare på postmand Per
Så skal der pakkes ind. :o)


5 kommentarer:

  1. Hvor er det bare godt skrevet, nøjagtig som jeg har det!
    Hvad er der ved at få en gave, som man ved "bare var noget der skulle overstås" eller værtindebuketten som i al hast er købt på tanken?

    SvarSlet
  2. Det er hyggeligt at købe gaver ..
    det er en stor del af fornøjelsen.
    hvad enten det er på nettet eller i butikkerne :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Her bliver der købt gavekort til de studerende, både dem der bor hjemme og dem der er flyttet for dem selv. For hvem kan ikke huske den tid hvor su'en forsvandt som et lyn fra en klar himmel i december og januar var lang at komme igennem. Så i år får de udeboende gavekort til Netto (undskyld reklamen) ellers står den helst på hjemmelavede gaver.
    Synes meget det handler om bare at bytte gaver, derfor tror jeg det meget bliver noget der skal overstås ;)
    Thomas og jeg kan godt finde på at vente med at give hinanden gave til udsalget starter.
    Det praktiske spiller meget ind. ;-)

    SvarSlet
  4. Du har ret, det er nok meget typisk for den danske tendens med altid at brokke sig, at vi også brokker også over hvor besværligt julegave indkøbene er.
    I min familie har vi besluttet at alle voksne kun får 1 gave hver. Dermed skal man også kun købe en enkelt gave. Årsagen er ikke tiden, men for at gøre julen mindre kommerciel og vende tilbage til det væsentlige, nemlig samværet med familien, god mad, afslapning og hygge og uden at nogen får stress.

    SvarSlet
  5. Uha.. jeg kan sagtens følge dig. Sådanne vendinger får det til at vende sig i mig. Man skal lytte efter ønsker eller se hvad de selv skriver af ønsker, gavekort er helt ok hvis det er det, der bliver ønsket.
    En anden side af medaljen er nogle, unge menneskers manglende evne til at sige tak eller endda brokke sig over gaver modtaget - sådan en har jeg oplevet i år (ikke en af mine) og så tænker man lidt over hvad det er der går galt?

    SvarSlet