Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 9. januar 2013

En trøje mere, men...


Jeg er blevet færdig med en trøje mere til Oliver, 
men jeg syntes egentlig den er lidt sær...
.. sådan sær på faconen 
.. og sådan lidt løs i det..
... og sådan, ja sådan lidt forkert.
Nu tager jeg den med næste gang og prøver den på ham...
... dur´ den, er det godt og ellers ryger den til genbrug.
Det er jo ikke alt man laver der bliver godt.


Jeg er startet på en barnetrøje i det garn jeg købte for en tid siden.
100% ubehandlet uld så det SKAL håndvaskes.
Det er en af mine egne opskrifter med snoninger.


I går da jeg skulle til Strikkecafe startede jeg op på noget nemt snakke/strikketøj
Det er Delight fra Drops.
Det er egentlig ikke den model jeg købte det til.
Modellen havde sådan nogen strikkede firkanter foran næsten ligesom hæklede bedstemorfirkanter
Men det der med fire pinde og udtagninger og r og v på én gang,
det pis.... mig af og så fandt jeg en anden model.
Skønne farver syntes jeg selv.

Så nu har jeg IGEN alt for mange projekter igang...  øhhhhh



6 kommentarer:

  1. Phu kender det med for mange modeller, Men nu har jeg forslået mig selv ( så må man håbe jeg hører efter) at jeg får startet året med at gøre nogen ting færdig.

    Jeg leger også med tanken om at jeg i år ikke må købe mere garn end jeg får strikket op. men sådan kan man jo nemt fylde hovedet med mærkelig tanker her om vinteren, hvor hjernen ikke får. Lys nok.

    Kh.

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man får ofte så mange tanker men de smutter som dug for solen .. thi hi

      Slet
  2. Jeg kan nu godt lide farvespillet på Olivers trøje :)
    Hvordan tager en børnefamilie imod trøjer der skal håndvaskes? Jeg har engang gjort det og sagde med det samme at hun bare skulle tage den med hjem til mig, når den skulle vaskes ;)

    Haha.. jeg troede du kastede dig over alt, men der er alligevel noget du ikke gider ;)
    Super flotte, varme farver - den bliver altså flot!

    SvarSlet
  3. Min datter får dem ikke vasket hvis det skal være i hånden - sådan har de fleste børnemødre det nok - trøjen er beregnet til min hjemmeside - der er nogle som helst vil ha´ den "ægte" vare og det er nok svært at købe "alm." steder.

    ... og nej, når et strikketøjj fra starten bare driller eller virker forkert så slipper min tålmodighed op .... så er det nemmest at finde en anden model ;o)

    SvarSlet
  4. Har du et modelnummer på den der trøje du strikker i Delight ?
    Den ser rigtig sød ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Det er model 107-3. Den er strikket i Fabel men strikkefastheden passer ok
      Jeg syntes osse den er ret sød

      Slet