Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 4. januar 2013

Færdig Oliver trøje


Så er jeg hjemme igen og er ved at få hverdagen tilbage.
Jeg var på arbejde i dag og det var egentlig ikke så slemt .. det er jo allerede weekend igen ;o)

Jeg fik strikket frøtrøjen færdig til Oliover og den passer fint -
- lidt stor endnu -
men det er jo godt det er den vej.


Ideen er fra bogen "Kæk og klassisk børnestrik"
men jeg har kun strikket én række frøer
Jeg har dårlig erfaring med trøjer til børn med for mange tråde på bagsiden
osse selvom jeg snoer ved hver 3. maske.
Jeg er egentlig ikke særlig go´ til mønsterstrik
men det her lykkes da meget godt
Garnet er BabyMerino fra Droob´s


Jeg fik startet op på en ny trøje,
osse til Oliver, inden vi forlod Sverige. 
100% bomulds Flamegarn (fra "lageret") i retstrik
2 p blåt og 2 p beige med vrangen ud.
Helt klassisk med lige påsatte ærmer.
Pinde 4.5, så det går hurtigt.

Vi har besøg af ældste datter og drengene i disse dage.
Det er bare skønt med dem så tæt på,
det er vi jo ikke så forvendt med 
da de jo bor i den anden ende af landet.
Så vi nyder det ekstra meget.


Elliot fylder 6 mdr i morgen og er rigtig god til at spise med ske


Oliver sidder og aftenhygger lige før sengetid
med en lille film på mors telefon
 - næsten 2,5 år

Er det så sært vi knuselsker de drenge :o)









8 kommentarer:

  1. Den frø-trøje ser da bare vildt godt ud. Synes den er helt perfekt med den ene frø-bort. Han skal nok blive sej med den på

    SvarSlet
  2. Nej det kan jeg godt forstå du gør, for de er bare dejlige.
    Børnebørn er livets dessert.
    Søde trøjer du laver. Den frøbort er virkelig fin.

    SvarSlet
  3. Absolut ikke sært - de er bare så dejlige <3
    Vild med frø-trøjen, en rigtig fin detalje med ærmerne.

    Nu da du er en af mine strikke-guruer, og jeg er begyndt at strikke igen, vil jeg lige høre dig hvordan du holder spændingen på vrangpinde?

    Jeg bruger en pind der er et helt nummer mindre end retsiden, men ville egentlig gerne bare kunne holde spændingen på en anden måde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ... sikke en tillid ...
      Der er mange der gør som dig og det er der jo ikke noget galt i, oftest har jeg hørt om det modsatte - at retpinden bliver for stram.
      Men jeg kan da godt forstå at du gerne vil strikke med ens pinde ....
      Det er noget med teknikken, altså hvor meget du stammer til når du strikker. For hver v.maske jeg strikker strammer jeg lidt til med højre hånd/trækker i pind - lyder måske "bøvlet" med det er den teknik jeg har indøvet.
      Du kan også prøve at ha´ garnet mellem to fingre på venstre hånd, altså sådan at garnet ligger mere stramt.
      Pas på ikke at stritte for meget med venstre pegefinger for så har man en tildens til at strikke for løst.

      Slet
    2. Hej Irene
      Tak for dit svar. Jeg tror jeg generelt er meget kritisk over det jeg laver og det er ikke altid en god ting.
      Jeg er nu begyndt at strikke min vrang på en anden måde, det giver godt nok en drejet ret, men alt i alt ser det ud til at fungere og jeg er hoppet en ½ str op på vrangpinden.
      Den nye vrang er også mindre hård ved mine hænder/arme, så det er også en bonus ;)
      Det med den strittende pegefinger er et godt tip - Tak igen :)

      Slet
  4. Dine to drenge er bare så dejlige :)
    Trøjen er bare blevet rigtig god.

    SvarSlet
  5. Kom tilfældigt ind på din side, fordi jeg søgte på trøje med frø. Den trøje er da bare sød og rigtig fin. Glæder mig til at følge din blog

    SvarSlet