Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 17. januar 2013

Tra la la ... puf puf


Så er det ikke pinligt mere .. thi hi.
Jeg har strikket en puf.
Nu vil du nok spørge hvorfor det var pinligt ?
Jo, simpelthen fordi jeg IGEN fik startet op på noget nyt uden at blive færdig med noget af alt det andet, 
det ville jeg ligesom ikke være ved denne gang
.
Men denne her skulle jeg bare lige ha´ strikket.
Jeg faldt over noget tykt billigt garn (50% uld) i Kvickly.
 Dog var der kun den grønne tilbage 
men den er da blevet helt ok, syntes jeg.

Jeg vil ha´ syet et inderbetræk så faconen holdes.
Sådan noget strik kan jo gi´ sig i det uendelige.
Jeg har lagt en gammel fjerdyne i 
men den kan sagtens klare en dyne mere hvis det sku´ være.
Den er sådan ca 150 cm i dia..
lidt svært at måle, det kommer jo an på hvor meget den bliver presset foroven ;o)

Skulle du få lyst er opskriften her:

10 ngl garn a´ 50gr/45m
Garnet er beregnet til P 9 men jeg strikkede den med P 8,
det er det jeg har og så bliver den osse mere fast.

Slå 60 m op og strik ret.
1. p: strik til der mangles 20m, vend og tag en løs m af og strik p ud.
Næste p: Strik til der mangles 20m, vend og tag en m løs af, strik til der mangles 17 m, vend, strik til der mangles 17m ... fortsæt med at strikke 3 m mere på hver p.
... når der er 2 m på p tilbage, strik p ud.
Start fra 1. p igen ... og gentag ..... indtil der ikke er mere garn. slut med den p hvor der er 2 m tilbage.
Luk af.
Træk en tråd rundt i kanten i begge sider, træk sammen og hæft godt.

Fyld puden (sy evt et inderbetræk) med 1-2 dyner 
eller hvis du har brugt tyndere garn, med to hovedpuder.
Køb de billige i Jysk, det skal helst være dun, det bliver pænest.
Sy siden pænt sammen.




5 kommentarer:

  1. Den er da super god, man kunne jo også bare opbevare sine ekstra dyner i sådan en puff. I steder for at gemme dynerne på loftet.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Det var da egentlig en rigtig go´ ide... det er bare lige det at så skal der en lynlås i eller lign. ... ?

      Slet
  2. Sejt Irene, godt tænkt da de normalt er hæklet :)
    Måske man skulle kaste sig ud i det en dag..

    SvarSlet