Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 17. marts 2013

Skøn skøn weekend

 
Vejret var virkelig dårlig da vi kørte til Fåborg
og resten af lørdagen,
så der var næsten ikke mulighed
for andet end hygge indedøre
 
Jeg fik strikket to ærmer.
Så nu er jeg færdig med blusen og er gået igang med monteringen.
Den skal nok blive rigtig sød
 
Men det er længe siden har jeg da oplevet så rodet en opskrift.
Godt man har lidt erfaring,
men jeg tænker mere, at dem der køber kits,
det er vel fordi man ikke er så erfaren,
og så skal opskriften altså være nem forståeligt
 
Vi fik gået en lillebitte tur udenfor hotellet
men det var bidende koldt
 
 
...om aftenen fik vi fik den skønneste langtidstegte oksefilet,
mør som smør.
Fileten steges i ovn i 6-8 timer ved 57 gr.
sagde kokken ...
.. på internettet siges der 6 timer ved 70 gr ...
det skal godt nok prøves i mit eget køkken
 
Om søndagen skinnede solen fra en næsten blå himmel
og så var turen hjem langs Fyns østkyst virkelig flot
 
Vi gjorde en afstikker til Helgnæs,
helt ude ved fyret
 
 
 
... næste projekt der skal være færdig,
er altså den puruvianske
Jeg har fået hæklet 1,5 af de 4 trekanter til
nederste kant på ærmeren.
 
NU
skal det altså være slut
med at den bare ligger og glor på mig i kurven
 
 

9 kommentarer:

  1. Den er så sød din bluse , den har jeg haft kig på flere gang ;-) og kjolen kan jeg næsten ikke vente med at se he-he .
    Smukke natur billeder .
    God søndag .

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe
      Det kan jeg næsten heller ikke ... thi hi

      Slet
  2. Hej Irene
    den ser rigtig sød ud den bluse :)
    det hæklede ligeså :)
    dejlige naturbilleder fra det fynske
    kh♥

    SvarSlet
  3. Wauw den er sød den bluse, den kunne jeg godt tænke mig at strikke. Hvor kan man købe opskriften?
    Irriterende når de ikke er ordenligt skrevet, men så er det jo godt, at du er sådan en erfaren strikker, så går det nok ;-)

    6 timer til en oksefilet, det lyder godt nok som lang tid, men 57 grader er ikke så meget. Der er ikke noget bedre end sådan et perfekt stegt stykke kød, mums.

    Jeg er spændt på at se den peruvianske. Jeg er så imponeret over at du bare kaster dig ud i sådan et projekt, helt uden mønster. Du er sej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Jeg har købt den til en messe fra Spindelvæven. De har den på hjemmsiden.
      Ja det er virkelig dårlig skrevet, der er ligesom ingen sammenhæng, ikke læst koregrafi og mangelfuld forklaring.
      Men rigtig sød er den.

      Slet
  4. det ser rigtig godt ud med blusen - men da for dårligt med opskriften

    er spændt som de andre på at se din peruvianske

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er osse spændt .. thi hi

      Slet
  5. Det er nogle flotte farver du strikker sammen i den trøje.
    jeg er spændt på at se den færdig :o)

    og ja - hundekoldt har det været.

    SvarSlet
  6. Sikke en smuk tur i har været på - så er der ekstra energi med hjem :)

    SvarSlet