Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 26. april 2013

En lille tøset ting.


Jeg fik via en anden blog øje på denne her tyske blog
Simpelhen skøn hvis man er til syning,
der er mønstre og video
på rigtig mange tasker, nederdele og andre søde ting.
Prøv at kikke under fanen "Nähtutorials"
 
Bl.a denne her kosmetik pung
som jeg fik syet her i eftermiddag.
 
Sjov, så havde jeg lige netop det samme Tilde stof liggende
som er vist på bloggen
 
Jeg fik ikke syet enderne ved lynlås helt pæne,
skulle nok ha´ studeret videoen lidt bedre
men ellers blev den ret ok.
 
 
Tror jeg skal ha´ syet et par stykker mere,
som jeg vil bruge som værtindegave.
 

2 kommentarer:

  1. Nej hvor er den flot!
    Den er røget på min TODO liste :)

    Jeg spurgte engang på en anden blog, men fik ikke svar, måske du ved det..

    Når man bruger lynlås i metermål, er det så lettere at klippe af? Jeg forsøgte med en almindelig lynlås til en taske hvor jeg kun skulle bruge den halve lynlås, men det ville ikke virke - lynlåsen blev ved med at "sprække" :(

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Marianne
      jeg vil da prøve at svare. Lynlåse i metermål klippes af og syes tværs over i enderne EFTER de er isyet. De er meget bløde så det er nemt.
      Men det er også nemt med alm lynlåse.
      Jeg tror du klipper af i den forkerte ende ellers vil den ikke "sprække" ? . Du må ikke klippe af i bunden, i den ende den er samlet. I f.eks en nederdel syer du lynlåsen i som du plejer men lader det overskyende stikke ud foroven.
      Bagefter syes der henover foroven og resten klippes af.
      (Hvis lynlåsen er grov plejer jeg at nappe overskydende "tænder" af med en lille nivtang)
      Efterfølgende skal der syes en linning, eller lignede "stop" på, så glideren ikke kan glide ud.
      Sådan plejer jeg at gøre.

      Er det en metallylås så prøv at se her http://strikkekurven.blogspot.dk/2006/11/en-kort-en-lang.html

      Håber det kan hjælpe dig ellers skriv endelig igen
      Hilsen Irene

      Slet