Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 5. maj 2013

4. gang lykkens gang.


Denne gang tror jeg det lykkes.
1. gang hæklede jeg i zig-zag, men det syntes jeg ikke blev pænt
2. gang hæklede jeg i striber
meeen det blev heller ikke som jeg havde regnet med
3. gang hæklede jeg én stor firkant,
men den blev både vind og skæv
- har senere læst, at det er fordi jeg hæklede rundt og rundt,
man skal hækle frem og tilbage.

Så blir´ man jo bare sådan lidt træt af det .... 


Nu er jeg startet med mindre firkanter på 20x20 cm og nål 5.
Så det er noget der går hurtigt.
Firkanterne skal nok hækles sammen med det grå garn,
 den farve har jeg en del af.

Garnet er noget 50/50 bomuld/acryl
Jeg købte 60 ngl på DBA for laaaang tid siden


Den orange skrider osse fint fremad.
Har fået købt lynlås så jeg ved hvor lang jeg skal strikke den
Jeg vil prøve at klippe den op på en anden måde end jeg plejer.
I stedet for at sy på maskine først,
jeg syntes det ofte gir´sådan en grim kant,
kan man hækle.
Har set et godt tip her og her.
Det skal prøves

8 kommentarer:

  1. Dine firkanter ser flotte ud, kender godt det med at man prøver en del før man .. lige rammer det man vil :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. God plan med at hækle før klip, det giver en rigtig fin kant, prøv på et andet stykke først, vigtigt at hækle rigtigt om maskerne så de holder,, slagt en hellig ko har også lagt link til at hækle før klip

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har osse leget lidt med strikkeprøven og det ser rigtig godt ud.
      Jeg så også på en anden blog at man kan samle m. op på samme måde, hvis der skal strikkes f.eks. ribkant. Det tror jeg osse lige jeg vil prøve ....

      Slet
  3. Den orange bliver bare super smart !
    farven er lige i øjet.

    SvarSlet
  4. Skønne, skønne farver dine firkanter har!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, de der pastelfarver passer osse ret godt til vores indbo.

      Slet
  5. Jeg er bare helt vild med garnet til dine firkanter, det bliver bare SÅ flot!

    - så må du også godt se at blive færdig med den orange, for den er jeg mægtig spændt på at se!

    SvarSlet
    Svar
    1. ... skal jeg nok. Jeg er godt igang med 2. ærme og den kommer med til Sverige. Den bliver hurtig færdig !

      Slet