Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

fredag den 24. maj 2013

Den orange ....


Så er den også færdig.

Uldgarn (300gr) på P 3,5 fra Yllefabrikkan i Klippan, Sverige
 og kanterne strømpegarn på P 3
Trøjen var lidt ujævn under strikningen 
men er blevet fint efter vask.
Mønstret er 5 r og 1 vrang
Design: mit eget


Jeg har strikket den på rundpind og med raglanærmer


Efterfølgende er den klippet op og strikket kanter på.

Ternet udvendig ...


... og stribet belægning indvendig.

Jeg lærte til workshop ved Anette Danielsen 
at bruge sytråd ved montering af lynlås og belægninger.
Det giver en usynlig søm og ingen tykke syninger.

Til en sort nederdel eller bukser vil den være fin tror jeg.






14 kommentarer:

  1. Lige i øjet er den ;)
    Den er super sej.

    Den kan du godt lave en opskrift til ;))

    Yt.

    SvarSlet
  2. Den er bare så flot !
    jeg er vild med den orange farve og ternene sat sammen.
    Og så er jeg begejstret for detaljen med den indvendige belægning med strib. Den slags synes jeg bare giver prikken over i'et - et flot finish.
    Den trøje kan du godt være tilfreds med :o)
    Tak for tippet med sytråden - den er god at have med.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Den er bare skøn, jeg har været meget spændt på resultatet, men den er flot, flot montering. Vh Lykke

    SvarSlet
  4. Den er bare fin, jeg synes det er en dejlig farvesammensætning og de 5 ret og 1 vrang fungerer ret godt.

    SvarSlet
  5. Er du da vims, den er lækker. Jeg er helt vild med farven og detaljen med tern/striber i kanterne

    SvarSlet
  6. Mums da det blev en rigtig lækker trøje, tak for tip til at sy lynlås i,

    SvarSlet
  7. Den er da bare blevet så flot, er vild med farven og kanterne :-))

    SvarSlet
  8. Den er meget, meget flot. Det ser så godt ud med de sort/hvide kanter. Jeg har nogle gamle trøjer fra 80-erne, som en af mine døtre har genopdaget og bruger, hvor vi også strikkede "grafiske" kanter.

    SvarSlet
  9. Ih den er blevet flot og den klæder dig godt.
    Fint tip med lynlås og kanter, tak for det.

    SvarSlet
  10. Tusind tak alle sammen.
    Jeg er også ret godt tilfreds selv, men det varer noget inden den kommer i brug.
    Den er godt nok varm ;o)

    SvarSlet
  11. WOW! Hvad med at få griflet ned og sat gang i salg af opskrift? Den er bare flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ofte tænkt på at det kunne være sjovt at lave opskrifter af de ting jeg selv har designet. Men det kræver jo, at jeg osse laver opskrifter i andre str. end min egen S og det er altså et større stykke arbejde.

      Slet
  12. Den er da blevet rigtig god :)

    SvarSlet