Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 10. juni 2013

Ligefør og alligevel ikke ... og Amimono


Jeg troede ellers,
at nu var jeg klar med de 24 firkanter
til sammenhækling
 

Fik dem lagt ud på gulvet..
 
 
 
... og fik hæklet et par af dem sammen
 
Men nu kan jeg godt se
at der skal hækles en omgang gråt rundt om dem alle,
før jeg hækler sammen.
 
Tror det vil klæ´ dem med en bred grå kant.
 
... og måske vil jeg hækle dem sammen med det samme,
det ser jeg lige i aften.
 
 
Jeg lovede at vise lidt fra
min nye bog/hæfte, som jeg vandt i lørdags.
"Amimono 2010"
 
Der er fire voksne og fire børnemodeller
... og tørklædet Camomille
 
Der er ikke ret megen spræl i dem
men fine klassiske ting.
 
Cardiganen til venstre skal jeg vist ha´ strikket.
 
Jeg har 500gr gråt tynd uld liggende
og så skal jeg ha´ købt en alpaca, der skal strikke med.
 
 
 
 
 
 

 

7 kommentarer:

  1. Det bliver flot med en grå kant.
    Hæftet er fyldt med fine klassiske modeller.

    SvarSlet
  2. God idé med en grå kant, der vil samle tæppet på smukkeste vis. Jeg har også det hæfte, og jeg har set modellerne strikket op, og de vinder bestemt når man har set dem, for ellers syntes jeg de var lidt kedelige, undt camomille, som jo bare er et super smukt sjal

    SvarSlet
  3. Jeg giver dig helt ret, en grå kant vil binde de mange flotte firkanter sammen på smukkeste vis.
    Tak for de fine billeder - måske skulle jeg finde en butik, hvor jeg kan bladre i hæftet...

    SvarSlet
  4. God idé med den grå kant - ellers et lækkert projekt og nogle super flotte farver
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Flotte lapper og dejlige farvevalg :-)

    SvarSlet
  6. Hvor bliver det bare et flot tæppe :-)

    SvarSlet
  7. Stemmer i med koret - bliver smukt med den grå kant - og jeg ville absolut bruge den kant til at hækle dem sammen :
    http://sarahlondon.wordpress.com/2009/04/25/joining-granny-squares/

    SvarSlet