Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 15. juli 2013

Feriepakkeri...


Det er altid spændende hvad man skal ta´ med på ferie,
.. og her mener jeg ikke tøj,
men det MEST vigtige...
håndarbejde !

Der skal jo endelig være nok
og osse nok, hvis man fortryder det man er igang med.

Et af de ting jeg skal ha´ med til Sverige
er et nyt projekt ... fleecetæppe/bedstemortæppe.

Jeg har skåret et fleece tæppe fra Ikea op i frikanter


Så har jeg lavet huller med det mindste hul
ca. 1 cm inde og 1 cm imellem


Derefter hækles en række fastmasker,
tre i hvert hul + 3 lm i hjørnerne


... og, som ses på øverste billede,
en række st.m. rundt med blåt.

Prøvelappen er på 10x10cm
men jeg har valgt 15x15 til tæppet.
Så nu er der pakket en pose med lapper og garn.

Det bliver helt sikkert et langtidprojekt,
som kommer til at ligge fast i Huset,
og færdig hvornår, ja, det må tiden vise.


Min ældste datter siger godt nok, 
at det lidt skørt at klippe et tæppe op
for derefter hækle det sammen igen ;o)

Jeg har også pakket en pose med garn og opskrift
til blusen herunder.


... og så er der lige kanten på tørklædet 
som jeg "kæmper" med endnu.
Mon ikke køreturen til Sverige kan hjælpe på det projekt.


.. og skulle jeg lyst, er der osse lige den lille vest..


Det er altså kun for to uger,
... jeg er ALTID storoptimist :o)



15 kommentarer:

  1. Man skulle jo nødig gå tør for håndarbejde ;)
    Spændt på at se dit tæppe.
    God tur.

    Yt

    SvarSlet
  2. Nej det ville være ærgerligt at mangle håndarbejde på ferien :-)
    Hvad er det for en bluse du skal strikke, den ser rigtig sød ud.
    Rigtig god ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille
      Det er en opskrift fra Alt og håndarbejde nr 1 2013.
      Den ser lidt stor ud i str, så jeg gør den nok lidt smallere og måske lidt længere, så jeg kan bruge et par gamacher under

      Slet
  3. Godt med god planlægning, ellers må der kunne findes garn i Sverige :)), jeg er spændt på hvordan dit tæppe kommer til at se ud, sjov idé

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo, Gitte, der findes garnbutikker men kun i de lidt større byer.

      Slet
  4. Sikke mange skønne ting, du pakker. Jeg er også vild med blusen, sikke en dejlig facon, den har

    SvarSlet
  5. Spændende ting du har pakket. Jeg er helt vild med trøjen, hvad er det for en opskrift? og hvor har du fundet den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Opskriften er fra Alt om Håndarbejde nr 01 2013.
      Den har osse været på min "to doo" liste i lang tid

      Slet
  6. Hej
    Altid godt med noget ekstra så man ikke køre træt i det ene og så ikke har noget andet. Hvor har i hus hende i Sverige? God ferie

    SvarSlet
  7. Hej. Vi har hus i Småland i nærheden af Vetlanda og Målilla... en af de byer kender man måske, hvis man er til Speedway.

    SvarSlet
  8. Man skal ALDRIG mangle håndarbejde :) Du må have en rigtig god ferie :)

    SvarSlet
  9. Det vigtigste er strikketøjet, så kommer man og børn og den slags i anden række.
    Den lille vest er pragtfuld, må jeg spørge hvor opskriften er fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Det er fra Hjemmet nr 12 fra 2012.
      Jeg kan skanne den ind til dig, når jeg er hjemme igen om to ugers tid

      Slet
    2. Det vil jeg være rigtig glad for. Min mail adresse er sannefink@hotmail.com Rigtig god rejse.

      Slet
  10. Genial ide med tæppet Irene, DET glæder jeg mig til at se en dag :)
    - også skønne ting du har med - håber det er nok ;)

    SvarSlet