mandag den 12. august 2013

1. projekt færdig. + et københavner spørgsmål


Her efter ferie er jeg startet på 
"nuskaljegværefærdigmednogleprojekterindenjegstarterpånogetnyt"
og nu er jeg færdig med mit tørklæde - næsten.
Jeg skal ha´ den øverste kant strikket 
i stedet for den hæklede afslutning jeg har lavet.
Den er ikke blevet særlig pæn.


Men tørklædet er jeg blevet ret tilfreds med.

Mønstret er simpel:
Start med 5 m
Tag 1 m ud i hver siden 
og 1m på hver side af de midterste 3m 
på hver 2. p
= 4 m på hver 2. p

Striber helt vilkårlig, strikket i ret
Garn: Supersoft.
P nr 4
Blondekanten er den samme som på Marys babysvøb,
strikket på til sidst.

Nu skal den vaskes og trækkes lidt i facon.
Det glæder jeg mig til
men først skal den øverste kant lige laves om


De næste projekter der skal være færdig
er den røde bluse og den ribbede blå tunika/kjole

Der kommer forhåbentlig et af dem 
på bloggen i løbet af næste uge.

OG
på torsdag skal jeg til København.
Fredag formiddag har jeg helt for mig selv inde i byen
og så er det jeg vil spørge:
Når man som jeg, er til 
garn og genbrug
Har du et "der_må_jeg_bare_snuse" forslag.
Sådan på gå bens afstand fra centrum.
(jeg har gode ben, når det gælder, thi hi )






13 kommentarer:

  1. Rigtig sødt sjal. Jeg er i gang med noget lignende og vil slutte af med den samme kant som din. Hvis jeg altså kan finde ud af det.
    Jeg er blevet introduceret til nogle genbrugsbutikker på Nørrebro som er fine .
    https://maps.google.dk/maps?ie=UTF-8&q=n%C3%B8rrebro+genbrug&fb=1&gl=dk&hq=genbrug&hnear=0x465252534ed9bc67:0xc56fc3d273eab0c8,N%C3%B8rrebro,+K%C3%B8benhavn&ei=61cJUsaxHYet0QXrlICgCQ&ved=0CL0BELYD

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten. Det kan jeg virkelig bruge
      Jeg syntes det er flot med den kant men set er et stort arbejde ... mange masker og tyndt garn. Men arbejdet værd.

      Slet
  2. Hjertegenbrug på Nørrebrogade har alverdens ting og sager.
    https://maps.google.dk/maps?ie=UTF-8&q=genbrug+n%C3%B8rrebro&fb=1&gl=dk&hq=genbrug&hnear=0x465252534ed9bc67:0xc56fc3d273eab0c8,N%C3%B8rrebro,+K%C3%B8benhavn&ei=kFkJUqixF-il0AXBk4GYAg&ved=0CMIBELYD

    SvarSlet
  3. Hold da op dit tørklæde er blevet flot!
    Jeg må vist hellere se at få mit eget færdigt - for så lækkert et tørklæde SKAL da være klar så snart de første efterårstegn viser sig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane. Er osse selv yderst tilfreds

      Slet
  4. http://sommerfuglen.dk/shop/frontpage.html - en dejlig garnbutik
    http://uldstedet.dk/ endnu en skøn garnbutik i centrum af Kbn
    Rigtig god tur til Hovedstaden :-)
    Dejligt sjal du har strikket

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak for link. Dem skal jeg da kikke på

      Slet
  5. Så fint det var, sikkert mange tråder å feste ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Jeg har bundet enderne sammen to og to Så strikker jeg en kant og folder rundt så det dækker.

      Slet
  6. Dejligt sjal i skønne efterårsfarver. Jeg burde også hoppe på vognen, med at få færdiggjort nogle projekter inden jeg kaster mig ud i nye, men jeg lader mig bare så nemt friste - har dog planer om at være lidt mere standhaftig ;)

    SvarSlet
  7. Ligeså her ... men denne gang SKAL jeg være færdig med en del inden jeg starter på nyt ... Basta

    SvarSlet
  8. Smuk! - og så simpelt strikket at jeg nok kunne finde ud af det. Hvor meget garn er der brugt? Kanten, er den hæklet eller strikket??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Der er gået ca 200 gr i 8 forskellige farver. Så det er et rigtig resteprojekt.
      Efter vask er min 80cm fra spids til top.
      Jeg har strikket striberne meget vilkårlig - vekslende mellem ulige og lige antal rækker. Så bliver der ingen for og bagside.
      Kanten er strikket på, ligesom på Mary Babysvøb. Du er jo så ferm til at hækle, en hæklet kant vil osse være flot

      Slet