Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 26. august 2013

Strikkemaskine ??


Jeg er i syv sind
.. (underlig formulering)
.. men jeg er lidt hook på tanken om en strikkemaskine
(billedet er lånt på nettet)
 
Jeg havde én for mange år siden
men fik ikke rigtig noget ud af den
Den var nok osse lidt for slidt
og skulle nok ha´ haft nye nåle -
så den solgte jeg igen.
 
Men nu kan jeg få en Knitmaster til en rigtig rimelig pris.
.. og så kunne det være sjovt at lege med sådan en igen.
 
Det er en ældre sag, ja,
men skulle være i go stand, smurt og med det al alm. tilbehør, hulkort og manual.
 
Er der nogen af jer der har erfaring med strikkemaskiner ?
Er det noget man får brugt. ?
 
Det skal jo ikke være i stedet for at strikke i hånden
men mere til det kedelige glatstrik
.. kjoler og nederdele ...
 


14 kommentarer:

  1. Ja jeg sådan en, lige til det du siger, men får den aldrig brugt, hvis den står fremme, blir den støvet, og ellers er den besværlig at tage frem. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo det jeg tænkte på. Men jeg har mulighed for at ha´ den stående fremme og hvis det ikke alligevel er noget, ja, så sælger jeg bare igen. ;o)

      Slet
  2. Jeg har en brother, med rib apparat, jeg er rigtig glad for min, den står fremme,lige til at gå til hvis man får lyst, kig evt forbi og se hvad jeg har lavet, jeg købte min i marts i år, har fået lidt hjælp fra en blog veninde, YouTube og Google, og hjemmesiden maskinstrikning.dk, der vil du også kunne få hjælp til knitmaster

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været inde på maskinstrikning.dk og den ser rigtig go´ ud. Det er vist noget jeg bliver nødt til at prøve ;o)

      Slet
  3. Min brother er fra 1983 :)), så også en ældre sag

    SvarSlet
  4. Desværre ingen erfaring med strikkemaskiner. Jeg tror jeg ville have det lidt ligesom Garnløkken. :o)

    SvarSlet
  5. Jeg har ingen, men jeg går og overvejer netop til de simple ting - jeg har i år strikket et pudebetræk i ret i 50 * 50 cm. Det kunne godt have været på sådan en. Men jeg overvejer stadig, jeg har ikke lige noget tilbud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har osse overvejet i laaaang tid, det er nok mere tiden jeg er bange for, ikke slår til ;o)

      Slet
  6. Puden var i Supersoft og p. 3-3,5.

    SvarSlet
  7. Jeg leger også med tanken om at anskaffe mig en Knitmaster igen. Jeg købte en brugt med alt tilbehør for ca 17 år siden. Jeg brugte den faktisk en del og via instrukstionsbøger samt et kursus i Århus, lykkedes det faktisk at lære det. Jeg strikkede strømper, mønstertrøjer, huer på den. Jeg solgte den igen pga manglende tid. Jeg ville anskaffe mig en lignende igen, knitmaster er ok, tror jeg.

    SvarSlet
  8. Jeg har aldrig prøvet sådan en, men har drømt om en i årevis. Det der holder mig tilbage er, at man ikke længere producerer dem, så jeg kan ikke købe en ny med garanti og support på, ellers havde jeg forlængst gjort det.
    Det er fristende med sådan et tilbud, jeg er spændt på at høre hvad du beslutter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, de produceres ikke mere men jeg har læst at der kan købes reservedele på Ebay til rimelig penge.

      Slet
  9. Min faster var en habil strikker og kunne strikke en trøje på en eftermiddag (ja ja, nok ikke lige..) hun købte en, brugte den et par gange og kom så af med den igen - det var ikke det samme :)
    Men jeg kan godt se at den kunne være fin til glatstrikning, for det ER altså kedeligt ;)

    SvarSlet
  10. Gå ind på min hjemmeside www.detkreativeatelier.dk og se hvad jeg laver på min strikkemaskine. Se også min blog derunder. Jeg har aldrig fortrudt mit køb. Der er også en lille beskrivelse af hvordan maskinen fungerer :)

    SvarSlet