søndag den 15. september 2013

Det kører bare ..


.. med sweateren til Jane.
Nu er jeg igang med det "lange, seje træk" 
som de første omgange kan være
 når man har fået ærmerne sat til

Nu håber jeg den passer både i str. og facon.
Det ser jeg næste weekend, når pigerne kommer hjem.
Vi skal jo til Strikkefestival på Fanø !


Jeg er også færdig med den lille uldne undertrøje.
Det var lidt sejt,
rib på p 2,5
men fint bliver det jo.

.. og så er jeg startet på en trøje til mig selv.


Jeg var i hjemmefra både fredag og lørdag
og så skulle der et strikketøj med, som ikke fyldte så meget i tasken.

Det er Samarkand fra GarnGaragen,
uld og silke
og mønstret er "Coco - den lille fine" 
fra "Mere feminin strik"





7 kommentarer:

  1. Jeg er vild med din islænder, hvor er mønsteret fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia
      Jeg har egentlig ingen opskrift. Maske antallet har jeg fra en opskrift hos Droops, der passer til Alaska garnet ... mønsteret er jo ret enkelt, den har jeg fra en barnetrøje.
      ....og så er den med raglan og med to p kontrastfarve ved kanterne ala Mads Nørgaard design.

      Slet
  2. Fede ting på pindene og af pindene, jeg har jo lige måtte trævle op i min Starmore,altså mange masker når det er raglan

    SvarSlet
  3. Det ser så fedt ud med den farvede kant på islænderen! Det giver lige et ekstra pift!

    SvarSlet
  4. IIh.. Coco er bare så fin! Det er en skøn farve du strikker den i! Jeg har noget hørgarn jeg vil forsøge at lave den i, når jeg kommer så langt ;)

    SvarSlet
  5. Det er bare flotte ting, du har gang i !
    Også jeg havde fat i feminin strik - og mit blik faldt på Coco. Men nu skal jeg på workshop i bladmønstre på lørdag - vist med udgangspunkt i samme bog. Glæder mig.
    Håber vi render på hinanden lørdag :o)

    SvarSlet
  6. Flotte, flotte trøjer du har gang i og jeg er sikker på at undertrøjen kommer til at vække glæde og lune godt :)

    SvarSlet