Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

mandag den 23. september 2013

Så strikkes der :o)


Så nu er der gang i strikkemaskinen.
Den har fået renoveret nålebremsen og er renset og smurt.
Allerførste prøve er noget multifarvet strømpegarn og det kører
ja, som smurt,
da jeg fik indstillet maskevælgeren og trådstrammeren rigtig ;o)
 
Så nu skal der leget med mulighederne
og øves på at tage ud og ind.
Der er osse mønster hulkort med,
dem skal der osse leges med.
Det er altså rigtig sjovt.
 
Nu ved jeg maskinen virker
og så smutter jeg ind til manden min og hygger med pindende :o)
 
 
I skal da osse lige se islænderen.
Den blev afleveret og godkendt i weekenden.
 


 

10 kommentarer:

  1. Det bliver så sjovt, jeg er vildt glad for min. Super flot sweater, dejligt når der bliver afleveret et hit

    SvarSlet
  2. Godt gået med strikkemaskinen - skøn islænder!

    SvarSlet
  3. Flot islænder :o) - og rart når maskineriet virker. Spændende.

    SvarSlet
  4. Ligner sådan en maskine jeg er blevet tilbudt idag.

    SvarSlet
  5. Har du haft strikkemaskine før ?
    Er i tvivl om jeg kan hitte ud af at bruge den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Det er en Knitmaster 360 K som jeg har.
      Alle Knitmaster ligner vist hinanden, der er bare forskel på hvad de kan
      Min har hulkort til mønsterstrik men det har jeg ikke prøvet endnu.
      Jeg gav 700kr for min, den er nok 30 år gammel men ”stil going strong”

      Jeg havde en strikke maskine for mange år siden som jeg aldrig rigtig fik gang i, men jeg ved hvordan det virker.
      Har du aldrig prøvet én, er det en go ide at få lidt hjælp til at starte op eller finde en der kan undervise dig.
      Det er vigtig at der er en manual med.

      Den skal sikkert ha´ en ny nålebremse og måske renses og smøres.
      En ny nålebremse koster herhjemme med porto 300 kr men jeg skrev gummilisten+tilbehør hjem fra England og reparere den selv, så var prisen 100kr (til to)
      Jeg har hørt de skal skiftes hver 5 år.
      En nålebremse er den skinne som holder nålene nede. Skinnen har en gummiliste og noget dug limet på.

      Prøv at kikke på Youtupe og www.maskinstrikning.dk , der er mange gode råd og hjælp til alt muligt

      Slet
  6. Lækker islænder!
    Sig mig, skal du trække den frem og tilbage eller er det bare fuld automatisk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der sidder en slæde på den som skal trækkes frem og tilbage. Men det er nu det mindste af det, så der er ikke brug for nogen motor :o)
      Det der tar´ tid er ud og indtagningerne og dem skal man jo osse selv lave, hvis der var motor på.
      De nymoderne elektroniske er nok helt anderledes.

      Slet
  7. Hej irene. Hvor har du fundet opskriften på islænderen? Hilsen nina@creativespace.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Jeg har ingen opskrift. Jeg har taget mønstret fra et billede og opskriften er sammensat af lidt forskelligt
      Men prøv at find en opskrift på Droops der passer og så bruge mit mønster. Det kan du sikkert nemt tegne af 😃

      Slet