Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

lørdag den 5. oktober 2013

Jeg er her stadig...


... men der har været SÅ meget i den sidste tid.

Min cardigan som er strikket på maskine
er færdig, den skal I da lige se.
Den er blevet ret go´..
... taget i betragtning at det er mit først "selvudregnet" mønster.
Den er blevet lidt for smalt og
halsen lidt for højt
men længden er go.


Så nu har jeg et udgangspunkt at bygge videre på.

Jeg har været i Odense fredag/lørdag
 og fik lige lidt tid til at kikke mig omkring.

Foran en butik hang denne kjole
og den er jo oplagt som nyt strikkemaskine emne.
Mønstret kan den ikke strikke
men striber på langs kan vist blive ret godt.
Det skal prøves....
... skal lige ha´ bestilt noget garn først.


Jeg fik osse kikket kort ind hos Tante Grøn


og kom på vejen tilbage til hotellet, forbi H C Andersens hus


H.C. fik jeg da osse lige hilst på...


... og nåede lige i sidste øjeblik at ose lidt på markedet foran hotellet.

Her er dagens tilbud
Skilsmisseost 60 kr pr kilo.
men bemærk at der ingen garanti følger med :o)


Jeg tror at manden og jeg skal på turisttur til Odense en dag.
Skøn by !







6 kommentarer:

  1. Skilsmisseost - god humor ! :o)
    Og tillykke med din nye selv-maskin-strikkede - cardi :o) Der skal nok komme mange sjove projekter ud af den maskine, tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg osse, for jeg har lige bestilt et ordentligt læs garn hos Garnudsalg :o)

      Slet
  2. Jeg synes nu cardiganen er blevet rigtig god :)
    Odense er en rigtig hyggelig by.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den osse Tanja, men lige til den lille side. Men så ved jeg jo at der skal lidt flere masker til næste gang :o)

      Slet
  3. Nå altså Irene, jeg er jo lidt nysgerrig af natur :)
    Kan du godt strikke noget på maskine og andet i hånden? Passer det med strikkefasthed osv. ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker ribben i hånden og det glatte på maskine. Det ser fin ud og virker ret "håndlavet" syntes jeg... så jo :o)

      Slet