Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

onsdag den 9. oktober 2013

Sponsereret indlæg - hot eller not ?


Jeg er blevet spurgt om jeg en gang imellem vil lave et sponsoreret indlæg på min blog.
 
Sponsoreret indlæg kan være:
 omtale af et rejsebureau,
indlæg om et produkt man har fået tilsendt og afprøvet,
kommentar om en modesite
osv.
 
For eller imod ?
 
det er jo spørgsmålet, så jeg tænker altså stadig.
 
Der er ikke så mange der snakker om det
men de unge blogger bruger det rigtig meget.
Nogen lever næsten af det.
=
Men HVIS jeg siger ja,
så er de positive tanker herunder
De negative er der nok masser af  ;o)
=
Jeg skriver i forvejen  jævnligt om hjemmesider jeg er faldet over
og sætter link ind på blokken
så I andre osse kan få glæde af dem
Så er det jeg tænker,
 at det er ligesom med sex,
hvorfor betale for noget som man kan få gratis, her er det bare lidt omvendt.
Hvorfor ikke få noget for det man alligevel gør
=
 Jeg vil selv kunne bestemme hvilke emner jeg vil tage fra et emnekatalog
og hvor tit jeg vil skrive.
Jeg kan vælge kun at skrive/reklamere om/for noget, som jeg selv kan stå indenfor.
=
 Det skal stå tydeligt at det er et sponseret indlæg
så læserne kan fravælge det med det samme
(det er der lov for at det skal -Markedsføringsloven)
 
Decideret reklamer der står og blinker over i højre side,
bliver der ikke noget af på min blog.
 
Helt ærligt
hvad mener du ?
 
 

15 kommentarer:

  1. Jeg bliver totalirriteret, hvis et indlæg er åbenlyst sponseret uden at der står noget om det.
    Jeg bliver lidt træt mellem ørerne, hvis der står "sponseret" over indlægget. Men så står det mig da i det mindste frit for at lukke for det...
    For jeg gider normalt ikke læse sponserede indlæg.
    Hvad du gør, må ene og alene være din beslutning. Jeg vil nok læse dem, hvis det er et produkt, der interesserer mig - måske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange meninger om det. Det er nok osse det der gør beslutningen lidt svær .. for eller imod

      Slet
  2. Jeg syntes det er ok med et sponsoret indlæg, man kan jo lade være med at læse det hvis man ikke gider, derimod er jeg mega træt af de tryk på mig reklamer som er på nogle blogs, så er jeg som regel hurtigt videre

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skal være muligt at vælge fra i tide. Det er lidt træls at opdage halv nede at indlægget er sponsereret

      Slet
  3. Jeg er med så længe der står det er sponsoreret, og du selv kan bestemme / stå inde for hvad du skriver om. Jeg har selv lavet indlæg (ganske vist gratis) om bøger, butik og andet , hvor jeg har været begejstret for produktet, men aldrig har fået en klejne for det. Alene bestemte garnmærker/garnbutikker får jo egentlig masser af reklame fra os - helt gratis. Så hvorfor ikke få lidt ud af det? når bare man ved, at blogskriveren selv kan stå bag det, så er jeg som sagt med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, f.eks Garnudsalg kører jo alene på reklamer på blogge og mund til mund .. det er så osse ok, det er godt og billigt garn men alligevel ...

      Slet
  4. Jeg synes at det er helt OK, hvis det tydeligt fremgår på bloggen, at der er tale om et sponseret indlæg.
    Jeg håber og tror at de sponserede indlæg jeg læser på bloggene er indlæg om som bloggerne kan stå inde for.
    Alligevel læser jeg nok ikke-sponsererede indlæg om butikker, produkter osv. med mere interesse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skal så absolut være noget man kan stå indenfor

      Slet
  5. Jeg er helt enig med dig. Så længe det tydelig fremgår i toppen, så jeg hurtigt kan vælge til og fra. Men vælg emner med omhu .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der skal vælges med omhu ...

      Slet
  6. Jeg synes også at det er ok - hvis der står at det er sponsoreret og at det er noget du kan stå inde for, som de andre siger. Jeg følger med på din blog fordi den er så langt nede på jorden og nem at relatere til, og det tror jeg ikke vil blive ændret, for som du selv siger, så linker du allerede. Så spørgsmålet er, om det overhovedet vil blive så meget anderledes end det er nu.

    Mvh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine for dine søde fine ord. De varmer !

      Slet
  7. Hej Irene.

    Jeg står i nøjagtig samme situation, og med nøjagtig samme spørgsmål og tvivl som dig. Fik mailen i tirsdags og spekulerer som en gal, for som du så så fint skriver:
    "Så er det jeg tænker,
    at det er ligesom med sex,
    hvorfor betale for noget som man kan få gratis, her er det bare lidt omvendt.
    Hvorfor ikke få noget for det man alligevel gør..."

    Fed sammenligning - og ja, hvorfor ikke..?
    Vil benytte weekenden til at tænke færdig

    En dejlig dag til dig.
    Kh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :o) ... og rart at høre at der er andre tænker samme tanke ;o)

      Slet
  8. Uha det er så svært, men jeg kan sagtens forstå dig. Jeg er blevet kontaktet op til flere gange men har hver gang sagt nej. Det har dog været fordi det ikke har relateret til min blog og så bliver jeg tøsesur over at man ikke gider undersøge hvad bloggen handler om :)
    Det kan godt give mig ondt i maven, for det er jo ikke det vi står for, det er ikke det vi vil, men samtidig er det rart at man kan høste lidt frugter for det store arbejde man har lagt i sin blog.
    Jeg valgte på et tidspunkt en blog fra fordi den til sidst oste af sponsor, en anden valgte jeg fra fordi den startede med at være personlig og begyndte at vende over imod reklame for blade som personen var involveret i arbejdsmæssigt.
    Kast dig ud i det, hold fokus på dig selv - det er jeg ikke i tvivl om at DU kan ;)

    SvarSlet