Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 13. oktober 2013

Tusindfryd sjal og skønne Småland

O
 
På vejen herop til Huset
fik jeg startet op på Ruth Sørensens sjal
Tusindfryd
 
Men jeg skal vist ha´ det trevlet op igen
Det er ikke så jævnt strikket som ønsket
Så er det vist bedst at starte op igen
i stedet for at det bare vil irriterer mig,
hvis jeg ikke får det gjort.
Jeg tror osse det bliver nemmere at strikke
 når der er så mange masker,
 at jeg kan få det på en lille rundpind.
 
 
I formiddags gik vi en lang tur ud af jernbanen
(bare rolig, den er nedlagt ;o) )
Desværre blev solen væk mens vi gik.
Her over middag er den kommet igen.
 

 
Den sidste del af turen gik langs Emåen.

 
"Mit" lille Pipi hus ligger så smukt i alle efterårsfarverne
Efteråret er meget mere fremskredet heroppe i Småland.
 
 

10 kommentarer:

  1. Start med at strikke med magic loop istedet for strømpepinde, og du har ret, meget nemmere når du får det på rundpind, hvor ser det hyggeligt ud, sikke dejligt et område i har der

    SvarSlet
  2. Hej Irene. Tjek Madam Munch "At starte på et sjal" der er vejledning på rundpind fra begyndelsen. Jeg er ved at forsøge at strikke hele kanten på rundpind, på en gang, for at få hjørnerne pænere. God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld jeg lige blander mig, jeg strikker altid alle 3 sider på en gang, det kan du sagtens, du får nogle flotte hjørner

      Slet
    2. Det er også det jeg satset på Gitte, synes de blev lidt "klumpede" på det første.

      Slet
    3. Nemlig, det bliver de

      Slet
  3. Dejligt med ferie hvor der er tid til strik, men også skønne ture hvor de smukke efterårsfarver kan nydes

    SvarSlet
  4. Sikke nogle skønne billeder af den smukke natur! Sjalet ser nu lovende ud og matcher godt til skoven derude :-)

    SvarSlet
  5. Tak til jer med alle de gode forslag og indput.
    Nu er jeg starte forfra med sjalet og det er blevet meget bedre.

    SvarSlet
  6. Hvor er der smukt Irene og fantastiske farver på sjalet og ja, det passer til naturen :)

    SvarSlet