Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

tirsdag den 26. november 2013

Livets salt ..


.. er det nok ikke ;o)
Men godt er det.

Jeg har lavet Chilisalt og Citronsalt.

Opskriften har jeg fundet i et blad og det er ganske nemt.

Chilisalt: 
Tag 3 friske chili (kun én hvis de er meget stærke).
Rens dem indeni og blend dem med 250 gr groft salt.

Citronsalt:
 (Godt til kyllingSkær den gule skal af to usprøjtede citroner
 (prøv at undgå at få det hvide med)
Blend skallen med 250gr groft salt..

Resten gælder for begge slags:
Læg saltet ud på et stk bagepapir og lad det tørre en døgns tid.
Rør lidt rundt i det ind imellem så det forbliver løst.

Jeg vil bruge det til værtindegaver,
så mangler jeg bare nogle flere små glas.

Jeg har fundet dette link,Flaskelandet 
med de sødeste 
og billige glas

Men det er lige det med portoen
så jeg vil først se om jeg kan få nogle i Bilka eller Søsterne Grene

... og så skal der jo osse en etiket på.
Dem laver jeg selv ude på arbejde
så dem ser I senere.


Billedet har jeg lånt fra hjemmesiden



6 kommentarer:

  1. Det er så lækkert med hjemmelavet kryddersalte!

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også hjemmelavede kryddersalte. Jeg laver selv vores hvidløgssalt.

    Hvis du bor i nærheden af Ikea, har de også glas, som kan bruges. Der har jeg købt nogle.
    Du kan også bare anvende tomme syltetøjsglas eller andre glas fra madvarer. Af med de gamle klistermærker, og klip et stykke stof til med et stykke snor om over låget. Det kan også hækles, så det går ned over glasset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anja... Jeg bruger osse "gamle" glas men har ikke flere af de små og der er desværre lidt langt fra Esbjerg til en Ikea... så jeg prøver lige Bilka først :o)

      Slet
  3. Tak for tippet, du kunne også se om Tiger har nogle glas ( hvis der er en i Esbjerg)

    SvarSlet
  4. God idé med sådan en værtindegave. Jeg tror også citronsaltet vil være godt til fisk - købte noget på Mallorca, der minder om det. Og det er super lækkert.

    SvarSlet
  5. Nej hvor lækkert!
    Jeg har sendt opskriften videre til manden min, der er bidt af en gal chili peber ;)

    SvarSlet