Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 9. januar 2014

Farvel mor.

 
Min mor sov stille ind onsdag aften
Det er trist at miste sin mor
men det er et af de dødsfald som der er mening i
 
Min mor har haft Alzheimer i over 10 år
og de sidste 2-3år har der ingen kontakt været
Så det var det bedste for hende.
 
Mine to brødre og jeg og vores familie
havde en rigtig go dag i dag
og fik alt det praktiske klaret
ved hjælp af en behagelig bedemand og præst.
 
"Livet medfører døden
Død er ikke størst
Døden er efter livet
Så tænk på livet først"
 
De sidste 4 linjer af et digt af Lærke Sjøsten
 


14 kommentarer:

  1. Kondolerer.
    Det vers er ualmindeligt godt, det gemmer jeg lige et godt sted.
    Det at have en dement mor har jeg også fået kendskab til igennem de senere år. Efterhånden er det kun ganske lidt af min mor, der er tilbage, resten har vi mistet for allerede nogle år siden.
    Uanset den 'delvise bortgang' kan jeg stadig forestille mig, at det er svært at sige det endelige farvel.

    SvarSlet
  2. Gør mig ondt at høre. Mine tanker går til dig og din familie.
    Kh Susanne

    SvarSlet
  3. Hvor smukt, og hvor må det være hårdt. Gode tanker herfra...

    SvarSlet
  4. kære Irene - kondolerer. Hvor er det et smukt vers - og hvor er det trist at miste sin mor. Man mister langsomt men sikkert, når der er tale om demens. Og det er en lang og svær proces. Varme tanker herfra.

    SvarSlet
  5. Det er jeg ked af at høre, uanset er det ens mor,godt i på trods af omstændighed havde en god dag,med en dejlig præst, det har stor betydning

    SvarSlet
  6. Kondolerer. Knus herfra.

    SvarSlet
  7. Kondolerer. Det er alltid en stor sorg, selv om mor var gammel og syk. Mange klemmer (knuser) fra Norge.

    SvarSlet
  8. Kære Irene
    Sikken et smukt indslag, og mange kærlige tanker i din og familiens retning :-)

    SvarSlet
  9. Det gør mig ondt for dig.
    Et fint og tankevækkende digt. Jeg sender dig et cyberknus.

    SvarSlet
  10. Det er så trist at miste, også selv om genkendelsen har været væk i flere år.
    Føler med dig
    knus fra Trine

    SvarSlet
  11. Tusind tak alle sammen for jeres søde deltagende kommentar.
    Det varmer
    Det er trist at miste sin mor, selvom man har ønsket hun ville få fred i mange år. Når det så sker er der alligevel et hul. Det er nok at det håb som man jo godt vidste ikke var der, ikke er der mere.
    Men vi har det helt fint med det alle sammen.
    TAK skal I ha´.

    SvarSlet
  12. Kondolerer. Det allersidste farvel er trist, selvom man i virkeligheden har sagt farvel lidt ad gangen igennem lang tid, når demensen er indtrådt. Smukt digt.

    SvarSlet
  13. Kondolerer Irene, selv om du "mistede" din mor for nogle år siden, må det stadig været hårdt at miste sin mor.
    Smuk digt, som jo ikke kan være andet end fuldstændig rigtigt <3

    SvarSlet