Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 5. januar 2014

Min grønne kjole


... har egentlig været færdig længe.

Den skulle lige rettes "lidt" til.
Det sker jo, det er nødvendig
når man ingen opskrift har
og bare (maskin)strikker derudaf.

Herunder kan I godt se at der er rigeligt med "stof"
Jeg lignede lidt en ballon i den.
Lille mig og så alle de rynket - nej !



Så først klippede jeg overdelen af
og overlockede kanterne...


... så blev overdelen syet lidt  ind,
og nederdelen meget ....


... og delene blev syet sammen igen i hånden ...


...og en strikket kant blev syet på
så syningerne blev dækket.


Nu er den brugbar
og skøn at ha´ på

Design: min egen
Garn: Supersoft fra Garnudsalg.dk





13 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Godt at man sådan kan rette til.

    SvarSlet
  2. Det er du godt nok ferm til. Den er virkelig flot.

    SvarSlet
  3. Wauw - det var en sej redning og kjolen er rigtig fin!

    SvarSlet
  4. Hvor den flot og smart.
    Fine til retninger du har lavet.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot - elegant, vil jeg sige.
    Smart med den strikkemaskine, og så lige at kunne være ferm med symaskinen bagefter :o)

    SvarSlet
  6. Flot kjole, der sidder godt på dig. Det er godt at være god med en symaskine også.

    SvarSlet
  7. Hold da ferie hvor du kan - sikke en smuk forskel det har gjort :)

    SvarSlet
  8. Wauv, bare sådan lige klippe det hele fra hinanden og så sætte det sammen igen ... RESPEKT!

    SvarSlet
  9. Ih du godeste, jeg får nærmest panikangst ved tanken om at begynde sådan en klippeseance. Godt gået og godt resultat.

    SvarSlet
  10. Jeg kan virkelig godt forstå, at du rettede den til, for den er blevet så flot til dig nu. MEN om jeg fatter, hvordan du turde... Hos mig var den nok bare havnet bagerst i skabet :-) Sejt gået.

    SvarSlet
  11. Tak allesammen for jeres kommentar. Jeg gik osse og kikkede lidt på kjolen over julen og det er nok osse mest fordi den er strikket på maskine at jeg tog chancen. Der er jo ikke så meget arbejde ved at strikke en ny.

    SvarSlet
  12. Kjolen ble riktig fin, men jeg skjønner ikke hvordan du turde å klippe i den...hehe...nydelig farge som kler deg veldig godt.

    SvarSlet
  13. Super flot. Godt du bare lige kan fikse det når det ikke er blevet lige som det skal :)

    SvarSlet