Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 23. februar 2014

Endelig, endelig, ..


.. endelig blev trøjen færdig til manden min.
Var rigtig træt af den til sidst
Men så blev jeg stædig ;o)

Design er hjemmegjort.

Den er strikket af rester fra flere andre tykke trøjer i
"Alaska" fra Drops.
Dog strikker jeg ikke mere i det garn
for jeg fandt ud af at det fnuldre ret meget.
Jeg brugte en go tid med at pille fnuller af min datters trøje.
Det er jo træls når man har lagt det store arbejde i det.


Jeg har hæklet en kant inden jeg syede lynlåsen på ..


... og på bagsiden har jeg strikket og syet en belægning på,
efter Anette Danielsen´s anvisning.

Begge dele er syet på med sytråd
Det er altså genialt.
Så bliver sømmen helt usynlig

15 kommentarer:

  1. Flot design og en flot lynlåsmontering....ja AD har gode vejledninger om dette. Jeg har også strikket en trøje i Alaska og oplevede det samme som dig. Det er ærgerligt, når det er så stort et arbejde!!

    SvarSlet
  2. Flot trøje og godt arbejde, både med design, strik og montering. Det er skønt hvad man lærer fra de forskellige opskrifter.
    Ang. Alaska har et par MEGET gamle bluser strikket i Alaska og de fnulrer ikke. Men de er som sagt gamle, jeg kan desværre se at Drops laver "numre" med deres løbelængder - både karisma og Alpaca har ændret løbelængde. Så hvorfor ikke også noget med kvaliteten?

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot med perfekt finish.
    Det er rigtigt ærgerligt når garnet fnulrer, når der er lagt så stort et arbejde i projektet.

    SvarSlet
  4. Den er super flot. Men irriterende med det fnuller - det synes jeg også jeg har oplevet med garn fra Drops. Rigtig fin med det svensk inspirerede islæt :o)

    SvarSlet
  5. Hvor er din mand dog bare en heldig rad.
    Min får ikke engang lov at se billedet.....

    SvarSlet
  6. Den er godt nok flot. Håber din mandved hvor heldig han er:-)

    SvarSlet
  7. Det er godt nok flot. Stort arbejde :O)

    SvarSlet
  8. Den er sørme da blevet flot :)

    SvarSlet
  9. Flot og utroligt gennemført. Er vild med belægningen :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er fantastisk flot, manden din er sørme heldig at han har dig.

    SvarSlet
  11. TAK allesammen for jeres søde kommentar, Jeg har fortalt manden at I mener han er heldig .. thi hi... Det er den første trøje jeg har strikket til ham i mange år. Han er ikke sådan til strik .. men det kan han vel blive ;o)

    SvarSlet
  12. Super flot trøje, sikke et arbejde.

    SvarSlet
  13. Flot trøje og mon ikke han bliver glad for denne, selvom han ikke er til strik ;)
    Jeg strikker også i drops (karisma) lige nu, men synes ikke at garnet fnulrer, men er lidt spændt på hvordan det bliver efter vask.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Det er osse først i brug det fnuldre/ de der uld totter der kan pilles af. Men det er nok osse alt efter hvor hård man er ved tøjet

      Slet
  14. Det er en super smuk trøje Irene, men jeg fangede lige et andet indlæg på vej ind, så jeg vil ikke snakke for meget om det...

    SvarSlet