Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 27. februar 2014

Jeg bryder mig ikke om at fortælle det ....

 ... hulk og hulk og ØV

ØV som i rigtig stort
ØV
men jeg bliver nødt til at fortælle det
så I andre kan blive advaret.

I ved min helt nystrikkede islandske trøje til manden min.
(forrige indlæg)

Jeg vaskede den forsigtig i hånden
men da jeg syntes den var så stor og tung 
puttede jeg den i vaskemaskine og slyngede den.

Så er I advaret
GØR DET IKKE

Den stampede
Jeg læste bagefter på nettet at den slags uld må ikke slynges
Hvor er det bare pisse, pisse ærgerligt. !!!!!!

Jeg har forsøgt, efter et råd at skylle den op igen i sæbespånevand og så strække den i våd tilstand.
Nu ligger den til tørre
men jeg tror aldrig det bliver noget min mand vil gå i.

Måske jeg bare skal gi den en ordentlig omgang i vaskemaskine og så sy en taske af det
eller noget ligende........

14 kommentarer:

  1. Jeg føler med dig, man synes bare man overvejer og tænker over det. Man snakker med andre strikkere - jeg har lige siddet og snakket med nogle som sagde at de altid slyngede deres strik. Jeg har lige vasket min sweater strikket i Læsø hede- og klitgarn.Den filtede altså også lidt - sådan på overfladen - jeg kan godt passe den, men overfladen er ikke helt som den skal være. Så jeg har undgået at tænke for meget over et og har inderst inde besluttet at jeg ikke slynger mere, jeg trykker vand ud i håndklæder...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er åbenbart det tykke uld ubehandlede uld der ikke kan klare det, for alm Soft vasker jeg i maskine og der bliver det jo slynget

      Slet
  2. Hvor er det ærgeligt og trist. Det er sådan nogle historier, der stadig får mig til at vaske alt uld i hånden, selvom mange skriver og siger de vasker i maskinen...sender et kram i din retning, men ved godt det ikke hjælper på trøjen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kram, det luner at der er andre der føler med mig :o)

      Slet
  3. Åhhhh nej,hvor er det ærgerligt, jeg Vil da lige nøjes med at vaske min færdige lettlopi cardigan i hånden,og trykke vand ud,jeg plejer ellers altid at bruge maskine til supersoft. Stort trøstende kram til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det vil være en go ide. Men ellers vasker jeg osse Soft i maskinen. Tak for kram :o)

      Slet
  4. Åh nej, Åh nej, Åh nej. Jeg håber din redningsaktion lykkes - ellers er der vist basis for nye puder, tasker eller lignende . Jeg har desværre også været på den et par gange, hvor søsterens trøjer er blevet vasket forkert - så jeg kender det i den grad, og føler med dig. Jeg x fingre og håber ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte osse på dig da jeg skrev indlægget. Ka godt huske du har gjort noget lign. ;o)

      Slet
  5. Sympatiskriger lige rigtig længe!
    Jeg hører til dem, der stort set altid centrifugerer uld (KUN centrifugerer), og jeg har aldrig haft problemer med det. Nu ved jeg da ikke, om jeg tør fortsætte med det.........
    Den var ellers så flot, den trøje...............

    SvarSlet
  6. Tror det har noget med hvilken uld det er. Jeg tør i hvertfald ikke gøre det mere med tyk ubehandlet uld. Alt andet har klaret det... indtil nu.

    SvarSlet
  7. Nej, nej, nej!! Det var dog forfærdeligt!
    Jeg føler med dig...

    SvarSlet
  8. En hver strikkers mareridt ... det er virkelig virkelig ærgerligt og synd ... føler med dig ...

    SvarSlet
  9. Kram, jeg gider slet ikke skrive noget, for det hjælper ikke. Men sørg for at vise hvad du får ud af den, hvis det ikke bliver til en trøje igen :)

    SvarSlet
  10. PIS PIS PIS!!!!!!!!! Man bliver så klog men øv hvor er det nederen!!

    SvarSlet