Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 23. marts 2014

Græsenkeweekend


Jeg har været græsenke siden fredag morgen og indtil i morgen aften..
.. og med indlagt weekend, har det givet to dage, 
sådan HELT for mig selv.
Det nyder jeg virkelig.
Det er jo ikke fordi jeg ikke kan li manden min
men når man har været gift et halvt liv, ligesom os,
er det altså dejligt med et par dage, 
hvor man HELT selv bestemmer alt
...hvad man skal spise og hvornår
 og hvad tiden skal bruges til  osv.

Jeg har fået en del praktisk lavet,
det skal jo til når man arbejde i hverdagene.

.. nydt det dejlig vejr, jeg har også fået pillet lidt i haven

Men jeg har osse fået leger rigtig meget med strikkemaskinen

Jeg købte for en tid siden en cones med sytrådtyndt garn i mange farver,
sådan uden af vide hvad den skulle bruges til.

Jeg har i mellemtiden fået noget af det vundet op i de forskellige farver.
For der er rigtig langt imellem farverne 
og de kommer ikke i den farve rækkefølge jeg gerne vil ha´.


Kan godt fortælle at det tager LAAAAANG tid.
Det er milliarder af km i den cones.


Jeg prøvede at strikke det sammen med noget hvid garn
. det var ikke helt godt.
Det blev for fiset.

Så prøvede jeg at strikke det i to tråde,
den ene grøn, den anden skiftede jeg med jævne mellemrum.
Det blev sådan set ok.
... måske det kan bruges som et tørklæde ....


(Maskinen kan lige netop klare det tynde garn, når det er dobbelt.
Jeg kører med spændingen helt nede på 1,
så den skal køres mange gange frem og tilbage.)


Så strikkede jeg et langt smal stykke 
i to tråde i (nogenlunde) samme farver
.. det blev bedre eller bare mere frisk.
I enderne har jeg bare bundet en knude


Jeg tror jeg vil prøve at strikke nogle lange, lange smalle stykker
og så flette dem.

Jeg havde ellers tænkt mig at jeg skulle lege lidt med hulkortene
og øve lidt i mønsterstrik
men det må så blive en anden gang :o)

Jeg vil aldrig undværre at strikke i hånden 
men det er altså sjovt med maskinen. :o)
Alt er selvlært,
hurra for internettet ;o)







3 kommentarer:

  1. Imponerende at du har kunnet lære dig selv at strikke på strikkemaskine bare via internettet. Det er ellers sådan noget man tager på flere kurser i har jeg hørt. Vist ikke helt enkelt. Jeg har prøvet en enkelt gang, men hver gang jeg havde fået strikket et stykke hoppede det pludselig af nålene, så jeg tabte interessen. Det må ellers være dejligt at kunne og hvis man kunne købe en ny maskine i dag, så ville jeg nok prøve igen.

    SvarSlet
  2. Det er da det man skal - nyde de omstændigheder der giver sig. Og når manden nu skal noget, ja så fik du chancen for et par helt for dig selv. Gøre en dyd af nødvendigheden...
    Ang. strikkemaskinen så kunne jeg godt tænke mig at prøve det - jeg kan heller ikke undvære håndstrik, men det kunne måske være godt til puder og tørklæder..

    SvarSlet
  3. Det er skægt at kunne forholde sig eksperimenterende til tingene - sjovt som du kan få det garn mixet. Jeg tror det kan blive rigtig fint med at lave nogle tynde strimler og flette på en eller anden måde :o) jeg er spændt på at se hvad du får ud af det :o)

    SvarSlet