Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

torsdag den 1. maj 2014

Én gang til ..


For lidt tid siden klippede jeg af naboen ærme og strikke ny rib på.

Denne gang er det trøjen jeg strikkede til den yngste til jul.
Jeg var egentlig godt klar over at den var blevet rigelig lang.
Så sidst vi var østpå fik jeg trøjen med hjem igen 

Det er egentlig ikke så svært at klippe af og samle op.
Jeg klippe lige af og samler masker op med strikkepinden et par pinde længere oppe. 
Derefter pilles resterende op og så kan man strikke ribben igen
det var bare ikke sådan lige at gøre det når der er mønsterstrik - 
- fandt jeg ud af -
Det er ligesom om der ikke dannes masker på samme måde.

Men det lykkes og nu strikkes der rib.
Dog får hun ikke mønstret forneden igen.
Det bliver for synligt at forsætte mønsteret.
Mon ikke også det er ok,
det må jeg håbe.

4 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig prøvet at klippe strik lige over på den måde, ved ikke om jeg turde, så jeg er imponeret over, at du bare kaster dig ud i det. Kommer der ikke en kant, når man strikker videre?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man sagtens. Men det er så absolut nemmere i noget uden mønster. Nej der kommer ingen kant, man får samlet maskerne op. De er bare ligesom forskudt 1/2 m.

      Slet
  2. Det kræver vist mod at begive sig ud i sådan en operation ? Godt at det lykkedes med godt resultat :o)

    SvarSlet
  3. Det er dejligt, man sådan kan korte for lange ærmer af. Jeg har lige gjort det samme på en trøje, som jeg aldrig brugte pga de lange ærmer

    SvarSlet