Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 27. juli 2014

En uge mere...


... er der gået og ferien i det svenske lakker mod enden.

Det har været nogen skønne dage
Måske lige varmt nok,
men det skal jeg nu ikke klage over, det kan hurtig blive koldt og blæsende.

Så istedet for en masse aktive ting, har vi slappet en masse af 
og jeg har fået strikket en hel del.

Jeg har besluttet, at jeg vil ha lange ærmer i kjolen
Tror den bliver varm, når der skal en inderkjole til
og så er korte ærmer ikke sagen for mig.
Men jeg er kommer afsted uden mine strømpepinde
og det der hulmønster, strikker jeg altså ikke frem og tilbage ..
(og jo, man kan strikke magic loop
men det har aldrig slået rigtig igennem hos mig,
 og da aldrig med et hulmønster i tynd garn på tykke pinde )


... men skidt pyt, hva´ gør det, 
når man bare sørger for at ha´ rigelig strikketøj med.
Så nu strikker jeg en trøje til Oliver.
Der skal en turkis lynlås i.
.. og så tænker jeg på at strikke stribede ærmer op til bærestykket
Alle de der tråde på bagsiden i et ærme, er ikke sagen,
sammen med små fingre.
Det skal i hverfald lige prøves,
jeg kan hurtig se om det ser tosset ud.


I går var min fødselsdags udflugt,
en skøn, skøn skærgårdssejltur
med frokost på en restaurant på en lille bitte ø, Idö.





3 kommentarer:

  1. Perfekt ferie! Afslapning med strik; der får pulsen ned!
    En skam magic loop ikke fungerer for dig, jeg bruger ikke strømpepinde mere!
    Afløsningsarbejdet ser også godt ud! Den bliver smart med match lynlås.

    SvarSlet
  2. Fint med ekstra garn og strikketøj. Man skulle jo nødig sidde med hænderne i skødet. Glæder mig til at se din drengetrøje - jeg synes tit, at det er svært at lave noget "sejt" til drenge. Og tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen :o) Det er godt at have alternativer at kaste sig over, når nu strømpepindene ligger derhjemme :o)

    SvarSlet