torsdag den 14. august 2014

Olivers trøje



.. er nu klar.... næsten.
Den skal lige vaskes, det pynter altid gevaldig på resultatet.
Jeg har valgt at strikke ærmerrne uden mønster.
De der tråde for ungerne altid fingrene i.


Det var meningen at der skulle turkis lynlås i
Men hverken Stof 2000 eller Stof og Stil havde én.
Så det blev til en grå og så strikkede jeg turkis kanter i stedet.

Det viste sig dog senere at Strikkehjørnet har turkise lynlåse.
Så ved jeg det til en anden gang.

En trøje magen til til Elliot er godt på vej
Men det er altså ikke lige så sjovt anden gang ;o)


Så jeg har lovet mig selv at jeg IKKE starter på noget andet før den er færdig
Ellers ender den bare med at blive til en ufo ;o)

Ellers så tæller jeg dage til Strikkecampen på Gammelbro Camping
og krydser fingre for godt vejr.
:o)




6 kommentarer:

  1. Sikke fine trøjer, det er rigtig smart med turkise kanter. Det må være en udfordring med nr 2, men drengene bliver sikkert glade for at være ens.
    Ville ønske jeg skulle på strikkecamp, det lyder så spændende :-)
    Må læse om det i blogland istedet :-D

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare skøn, både i farver og mønster.
    Jeg kender kun alt for godt den med at planlægge flere ens strikketøjet,fordi det vil se så godt ud. Det kan være så dræbende!

    SvarSlet
  3. Trøjen er super lækker og er da sikker på at modtageren er vild med den. Men giver dig ret nr to er aldrige lige så sjov at strikke.

    SvarSlet
  4. Det er en rigtig sød trøje. God idé med striber til ærmerne frem for mønster. God fornøjelse på strikkecampen - jeg x fingre for vejret :o)

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet flot den trøje til Oliver.
    Når man som bedsteforældre strikker til den ene, skal den anden dreng selvfølgelig også have én.
    Så pøj pøj med strikke gejsten til no. 2....

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot med de turkise kanter :-) Grå og turkis er i det hele taget en super fin sammensætning. Når man skal strikke en 2´er er det godt at minde sig selv om, at man elsker at strikke ;-)

    SvarSlet