søndag den 21. september 2014

Den store strikkedyst del.1


Billedet er venligst udlånt af Gitte

Så er første udsendelse overstået 
og det gik jo ok. :o)

Det har været rigtig sjov og osse lærerigt at være med.

De fleste har bl.a lært at være mindre "pæne"
.. at turde prøve noget andet end lige forventet,
.. har fået mod på at blande mange typer garn og farver.
At det er vigtig at man kan nogen teknikker
men mindst os lige så vigtig at være kreativt.

Andre har lært det modsatte,
at kreativitet er godt,
men at det osse er vigtig at kunne nogen teknikker.

Det vil I se meget mere til i løbet af udsendelserne.

Det var jo første gang, så der var en del nervøsitet.
At jeg kom i farezonen i første omgang
ku´ jeg ikke lige forstå
Men da der jo var fire af os, der skulle vælges ud,
skulle dommerene jo vælge nogle fejl.
Ved mig var det, som sagt, at min opslagskant var for løs 
og så blev jeg jo ikke færdig.

Det første var fordi jeg var lidt "praktisk",
Da jeg strikkede sokker til min døtre,
da de var små, 
lavede jeg altid en løs kant fordi de havde nogen små tykke ben ;o).
Men det dur´ jo ikke i en konkurrence, 
hvor man bliver bedømt på det tekniske.

.. og jeg blev ikke færdig fordi jeg efter 2-3 cm,
 troede at jeg havde læst forkert
og derfor startede forfra.
Men fandt så ud af at det havde jeg ikke
Der er ikke megen tid til at lave forkert
når man kun har to timer.

Næste gang er det så 8 andre det "går ud over"
Det bliver spændende at se hvordan de løser opgaverne.

Fredag aften sendte TV Syd en direkte udsendelse fra 
Fanø Strikkefestival
hvor nogle af os deltagere blev interviewet 
Den udsendelse kan I osse se her på tvsyd.dk 




14 kommentarer:

  1. Det var en god udsendelse, om end dommernes bedømmelser er hen i vejret.

    Min første indskydelse var at det var da nogle lange strømpepinde i strikkede på, for jeg bruger altid 15 cm, de andre hænger i tøjet.

    Glæder mig til at se de andre udsendelser også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo ikke altid man er enig, men man får jo heller ikke alle dommernes kommentarer med i udsendelserne.
      Det er daglige 8-10 timers optagelser der bliver "kogt" ned til 40 min.
      Det er BC Garn der er sponsere og de har måske kun den længde pinde. Senere må vi bruge vores egne.

      Slet
  2. Simpelthen så hyggelig en strikkedyst at følge,jeg glæder mig til at følge med videre,spændt på hvordan det ender,går du mon hele vejen :)), og øhhh forresten - smiler - billedet er ikke Ellens men mit fra IG,tyvtaget fra udsendelsen

    SvarSlet
  3. Hej Gitte. Ups det bliver rette med det samme !
    Resultatet må man pænt vente på ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. :)) , ihhh altså ,syntes jeg læste programmerne varede helt til jul ?,tror lige jeg går ind og læser en gang mere,det kan vist ikke passe ,og hvis rigtigt stakkels dig som skal holde på en hemmelighed så længe

      Slet
    2. Jo jo Gitte - 12 udsendelser ialt :o) .. det var svært, spc. lige i starten , ikke at måtte fortælle hvordan det gik og hvilke opgaver vi havde fået.

      Slet
  4. Sikke en skøn udsendelse, som jeg så, mens mine egne pinde arbejdede.
    Sikke et pres, I var under - held og lykke fremover - selvom du jo kender resultatet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak :o) ja det var ret stressende ..

      Slet
  5. Hej Irene - fin udsendelse. Men også jeg undrede mig over det med den løse opslagskant. Jeg ville have gjort som du når det var sokker. Men så tænkte jeg, at de jo skulle vælge 4 til farezonen, og så måtte de finde selv de små fejl med. Heldigvis røg du så ud af den farezone igen. Jeg glæder mig til at følge udsendelserne..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan er der så meget ;o)

      Slet
  6. Hej Irene. Hjertelig tillykke med din TV-debut. Det gik jo rigtig godt selv om du kom i farezonen. Når jeg strikker sokker til mine drenge strikker jeg altid ribben på 1/2 p. nr. mindre en selve sokken.
    Jeg glæder mig til at følge dig og de andre i de næste udsendelser og se hvilke prøvelser i bliver budt.

    SvarSlet
  7. Så sidder jeg herude i Nepal en sen aftentime og har set det første afsnit. Hvor er det bare sjovt fundet på:-) Det hakkede lidt (med dårlig netforbindelse herude), men så kunne jeg strikke samtidig og kigge op, når der blev vist frem;-) Tillykke med at du gik videre:-) Næste afsnit må vist vente til i morgen for mit vedkommende. kh. Ingrid (www.knitmandu.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingrid. Tak. Hvor sjovt at der sidder én langt væk og kikker med.
      Jeg har været inde og kikke på din blog, sikke søde og skønne børn du har :o)

      Slet