lørdag den 6. september 2014

Frække elge og ny strik


Så kom jeg igang med trøjen til manden min.
Det bliver en mellemting mellem de to opskrifter.
De frække elge er et mønster jeg har fra Hanne Rimmens blog
Mønsteret på trøjen er Arne og Carlos 
men hentet på Dale garns hjemmeside

.. og så skal der gennemgående lynlås. 
Manden mener han bliver kvalt i trøjer, der skal over hovedet ;o)

Det tager lidt tid at komme igang
spc. når man må pille op flere gange
fordi man ikke kan tælle og ikke få mønstret til at gå op.
Så kan man lær´ det, kan man !!

6 kommentarer:

  1. Hej Irene. Det er bare sådan et herligt mønster - Arne og Carlos er ret finurlige :o) Kender du koftegruppa på facebook ? der er virkelig masser af inspiration at hente, hvis man er vild med mønstre (ok - ingen overgår den med elgene) ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona. Jo jeg er osse med Koftegruppa. Alt for meget inspiration 😉

      Slet
  2. Åh... den er herlig!
    Jeg lægger jo mine projekter ind i excel... så kan jeg se, hvordan de bliver og så se målene... det sker selvfølgelig, at jeg ikke ønskede de indtegnede mål og så er det en ommer... Men eller har det sparet mig for meget pil-op-arbejde.. og med excel har jeg et mønster lige til at strikke efter... uden tælle arbejde for midte osv...
    Fortsat god strikkefornøjelse ...min gemal vil også have knapper/lynlås i trøjerne.!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo, jeg har osse tegnet op og skrevet ned men hvad hjælper det når man ik kan tælle .. thi hi

      Slet
  3. Det er et dejligt mønster - og lynlås må der jo så til. Man kan jo ikke sådan strikke trøjer, der kvæler...

    SvarSlet