søndag den 12. oktober 2014

4. afsnit "Den store strikkedyst"


4. afsnit var da helt sikkert ”mit” bedste indtil nu.
Første omgang var Speedstrikning som jeg vandt. 
...og jeg tror egentlig jeg kunne ha´ gjort det hurtigere med mine egne pinde...
og jeg så ret hurtig at jeg kom foran de fleste,
og så knokler man jo ikke alt for meget på ;o)

Det var i hverfald sjov at vinde en omgang. 

2. omgang var Upcycling og noget jeg syntes er rigtig sjovt.
Da min fordel fra første omgang var at vælge først,
valgte jeg den røde norske trøje, 
da jeg med det samme så at det nederste var en nederdel. 

Jeg valgte at være tro mod modellen og anvende så meget som muligt. 
Så det vævede bånd og hægterne fra slidsen, blev brugt til stropperne.

 Desuden valgte jeg garnfarver ud fra båndet, så det hele matchede.
Jeg fik rigtig go kritik for min nederdel. 

Den var den mest anvendelig af alle projekterne 
men Maries var mere tænkt ”ud af boksen”.
Hvem ville lige tænke badedragt, når man så en striktrøje .. thi hi.

Det er ligeså spændende for os deltager, som for andre, at se programmet
Sådan en 45 min udsendelse tog ca 10 timer at optage.
For det meste startede vi ved 8.30 tiden og fortsatte ofte til hen af ved 19 tiden.
Det tog ofte lang tid for dommerne at vurdere opgaverne 
og vi var alle klar over at Christel og Vitthard ikke altid var enige.
De er jo meget forskellige i deres design.

Optagelserne varede tre dage af gangen, med overnatninger og med 1-2 uger imellem. 
Så vi var meget brugte når de var gået. 
Adralinen kørte jo ofte rundt i kroppen hele dagen 
og det var svært at sove om natten for man tænkte strik hele tiden ;o) 
… hvad mon de finder på i morgen osv osv.
Sådan en periode sluttede altid på en lørdag eller startede en søndag,
så os der arbejdede, ikke skulle ha´ alt for meget fri. 
Men det har da kostet mig en del fri/ferie dage, 
men helt sikkert det hele værd. 
Det har været super at være med 
og det er en oplevelse som jeg/vi sent glemmer.

Næste lørdag,  ja, jeg kan næsten ikke selv huske hvad det var vi strikkede,
men ifølge reklamen var det bla. pulsvarmer :o)



4 kommentarer:

  1. Jeg så programmet her til morgen - nok det bedste afsnit indtil nu.
    Jeg var vild med din norske tyroler-nederdel :o) - men ja, badedragen var noget mere 'ud af boxen'. Du kunne blive trendsetter ;o)
    Super du vandt speedstrikning, og lå pænt i top på den kreative opgave.
    Det har garanteret været spændende (men hårde ) dage på slottet.
    pøj pøj videre frem .. (nå ja, nu ved du jo nok hvordan det hele ender) ;oD

    SvarSlet
  2. Efter at have siddet som publikum to gange til Kludetæppet fra TVMV har jeg fået indtryk af hvor meget tid og arbejde, der ligger bag en udsendelse. Det højner kun respekten for resultatet!
    Det var afgjort det bedste afsnit til nu... Jeg ærgrer mig stadig over, at der ikke satses mere på jeres tanker og dommernes diskussioner... Og mindre på trommehvirvler og udenoms....

    SvarSlet
  3. Sjovt at følge programmet , jeg er glad for at kunne se det på nettet , når jeg ikke bor i tvsyds område :-)
    Din nederdel havde været oplagt til den oktoberfest jeg var til sidste lørdag :-D
    Jeg er imponeret over din speed strik - glæder mig til at følge dig fortsat

    SvarSlet
  4. Det lyder rigtig spændende. Men jeg kan godt forestille mig, at det må være ret hårdt og stressende at være med.
    Kh Christina

    SvarSlet