Hvad er livet uden garn !

Hvad er livet uden garn !

Sider

søndag den 19. oktober 2014

Den store strikkedyst. Afsnit 5


Den 5. afsnit blev sådan lidt la, la for mig :o)

Armstrik er bare ikke mig,
Jeg havde heller ikke prøvet det før,
det har aldrig været min stil.

Det var sjovt at prøve
men resultatet var jo osse derefter. hø hø
Der var én af de andre der kaldte mig en bayonneskinke .. thi hi.


Mine pulsvarmerne var noget bedre.
Ikke den store kreative eller teknisk vidunder
Men de endte med at blive goe´og anvendelige.

Som dommerene sagde, så startede jeg med det sikre:
at strikke to ens og så pynte dem med kanter og broderi.
Men jeg slap da igennem nåleøjet.

Egentlig så syntes jeg at Annettes var ret ok,
de var da mere kreativt tænkt end mine, 
men nok lidt store i det ......


Inden vi startede på optagelser havde jeg tænkt,
 at det måtte være underligt at sidde sammen, alle i samme lokale,
- at vi ville stjæle ideer fra hinanden.
Men det gjorde vi slet ikke.

Man fik en ide,
og den holdt man fast i.

Der var slet ikke tid til at "tænke om".
Der var få minutter til at vælge garn og få en ide,
Man nødt til at holde fast i den ide
og så ellers forsøge at redde, det der reddes kunne,
hvis ideen ikke holdt vand.

Det var osse sjovt at prøve,
selv om det var vildt stressende at være kreativ på tid.








10 kommentarer:

  1. Det er nu heller ikke lang tid i har til at få strikket en del, hvilken gør at i er presset. Ja alle havde hver deres udtryk. Sjovt at se

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du er glad for at se det

      Slet
  2. Jeg tænker som Anne Marie, at I har ikke megen tid...men hvor er det dog et underholdende program. Jeg glæder mig allerede til næste afsnit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør jeg også, det er altså svært at huske alle ting, så det er rigtig sjovt at se det igen.

      Slet
  3. Dine pulsvarmere er ret fine :) Glæder mig til næste program

    SvarSlet
  4. Ja hold da op - sådan en deadline kan nok sætte lidt pres på kreativiteten ! men du klarede det flot - også armstrik, som jeg ville have gået helt død i. Du fik et resultat, omend lidt 'anderledes' ;o), men det levede op til kriterierne. Det er spændende at følge dig i strikkedysten :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona. Dejligt at så mange er glade for programmet.

      Slet
  5. Fine pulsvarmere, her hedder det : Mormor vil du strikke et par benvarmere til mine hænder ?
    Så det gør jeg og jeg prøvede at tage tid i går, og jeg er bestemt IKKE hurtigstrikker, men det skrider frem.
    Spændende at følge jer uge for uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thi hi .. ja, det ligner da osse benvarmer. Jeg vil nok heller aldrig blive så hurtig herhjemme. Man kan meget mere når det er under pres 😊

      Slet